سبد خرید شما خالی می باشد.
علت دو رنگ شدن مو بعد از دکلره

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای هنرجویان رنگ مو و یا کسانی که در منزل اقدام به رنگ کردن موهای خو می کنند، پیش آید، این است که موهای آن بعد از دکلره شدن دارای پایه های متفاوتی است و رنگ یکدستی ندارد. افرادی که از مهارت و آموزش کافی برخوردار هستند کمتر با این مشکل برخورد می کنند و در صورتی که این اتفاق بیفتند می دانند که با استفاده از چه روش هایی آن را برطرف کنند. بسیاری از آرایشگران نیز با این مشکل مواجه هستند که موی مشتریان آن ها بعد از دکلره شدن چند رنگ می شود به طور مثال ریشه موها  بسیار روشن و دارای پایه های 9 تا 10 و ساقه موها نارنجی با پایه 6 و 7 است که همین موضوع باعث می شود  عمل رنگ کردن موها اصولی انجام نشود و حتی رنگ مو نیز یکدست نباشد.

معمولا برای جلوگیری از چند رنگ شدن موها باید از روش ها و تکنیک های ظریفی استفاده کرد. این تکنیک ها توسط مربیان ماهر به کارآموزان آموزش داده می شوند.انجام این ترفند ها و تکنیک ها می تواند مانع از دو رنگه شدن موها شود. در این مقاله بیشتر به علل چند رنگ شدن مو بعد از دکلره و روش های حل این مشکل می پردازیم.

چند رنگ شدن یا دو رنگ شدن دکلره

برای برطرف کردن مشکل چند رنگ یا دو رنگ شدن موها بعد از دکلره کردن موها ابتدا باید دلایل آن را بدانیم. از مهم ترین دلایل چند رنگ شدن موها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چند رنگ شدن یا دو رنگ شدن دکلره

اگر مواد دکلره به صورت ذره ای و پیمانه ای آماده شوند امکان دو یا چند رنگ شدن موها بسیار زیاد است. زمانی که برای آماده شدن پیمانه ای مواد دکلره صورت می گیرد باعث می شود که موهای دکلره شده قبلی رنگ باز کنند و این کار باعث تداخل در یکدست شدن موها می شود. موهایی که دکلره می شوند باید ابتدا به صورت کامل دسته بندی شود و به صورت لایه ای عمل بی رنگ کردن آن ها صورت بگیرد. در صورتی که موی سر بسیار کم پشت باشد می توان عمل دکلره را به صورت یکجا انجام داد. برای افرادی که موهای پرپشت دارند باید موها را لایه بندی کرد. اگر لایه ها کلفت گرفته شوند باعث می شود که مواد دکلره به خوبی روی موها قرار نگیرد و در نتیجه رنگ موها یکدست نشود. اگر مواد دکلره دور از دسترس رنگ کار قرار داشته باشد باعث دو رنگ شدن موها می شود. استفاده از فویل به دلیل اینکه شما رنگ مو را نمی بینید نیز یکی از دلایل چند رنگ شدن موها در دکلره کردن است. در واقع تا زمانی که شما فویل موها را باز و چک نکنید متوجه نمی شوید که مو به چه پایه ای رسیده است. ریشه و ساقه موها نباید با هم دکلره شود. با انجام این کار موها دو پایه متفاوت دارند. عدم دقت در دکلره کردن نیز از دلایل دو رنگه شدن دکلره است.

جلوگیری از چند رنگ شدن موها در دکلره

یکی از دلایل مهم در چند رنگ شدن موها استپ کردن موها در یک پایه دکلره است. زمانی که موها بعد از یک زمان مشخص رنگ باز نمی کنند به اصلاح استپ می کنند. برای رفع کردن این مشکل باید دکلره قبلی از روی موها پاک شود و موها مدتی استراحت کنند بعد از آن در صورت مقاومت داشتن موها، دوباره عمل دکلره کردن انجام می شود.

جلوگیری از چند رنگ شدن موها در دکلره

سایر مواردی که از چند رنگ شدن موی دکلره جلوگیری می کنند عبارتند از:

  • عمل دکلره کردن را با دقت و سرعت بسیار بالا انجام دهید.
  • ابتدا ساقه مو و پس از آن ریشه موها را دکلره کنید.
  • به جای فویل از سوییت مش استفاده کنید تا متوجه شوید مو تا چه پایه ای رسیده است.
  • مواد دکلره کردن موها را نزدیک خود نگه دارید تا زمان شما تلف نشود.
  • موها را به صورت لایه های نازک و از پایین به سمت بالا دکلره کنید. سرعت خود را در این مورد افزایش دهید.
  • از مواد و پودر دکلره های مرغوب و با کیفیت در بازار استفاده کنید.
  • نزد یک رنگ کار حرفه ای و با مهارت موهای خود را دکلره کنید؛ زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی ممکن است آسیب بالایی به موهایتان وارد شود.

آیا می دانستید کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان پیش از خرید می دهند؟ پس همین حالا از طریق شماره تلفن های موجود در سایت مانی نی تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

نوشتن دیدگاه