سبد خرید شما خالی می باشد.
ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو

زردی مو یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در اثر دکلره کردن بیش از حد و استفاده از رنگ های متنوع پیش می آید. اگر عادت باشید مدام موهای خود را دکلره کنید، باید انتظار زرد شدن موهای خودتان را نیز داشته باشید. البته عوامل مختلف دیگری مانند استفاده از شامپوهای نامناسب یا عدم استفاده از آب سرد در هنگام شستشو، می تواند باعث ایجاد زردی در موها شود. در حالی که روش های خانگی مختلفی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ وجود دارد، باز هم توصیه ما این است که از ترکیب رنگ های طبیعی برای موهای خودتان استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی با مشکل زردی موهای خودتان مواجه هستید و می خواهید این مشکل را برطرف کنید، باید از ترفندهای مختلف برای از بین بردن زردی موها استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم روش های خانگی که می توانند باعث از بین بردن زردی موها شوند، صحبت کنیم.

چند روش خانگی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ

چند روش خانگی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ

اگر شما هم از زردی موهای خودتان بعد از دکلره و رنگ خسته شده اید، باید در اولین قدم از روش های خانگی موثر برای رفع این مشکل استفاده کنید. البته شاید روش های شیمیایی مختلفی نیز برای رفع این مشکل وجود داشته باشند، اما می توانند به مرور به موهای شما آسیب زیادی وارد کنند.

استفاده از آب لیموی تازه

یکی از ترفندهای از بین بردن زردی مو به خصوص برای موهای دکلره شده و رنگ روشن، استفاده از آب لیموی تازه است. آب لیموی تازه با داشتن خاصیت اسیدی خودش، می تواند رنگ های موهای شما را متفاوت کند. بهتر است که به حمام بروید و به اندازه دو عدد آب لیموی تازه را روی موهای خودتان بریزید. آب لیمو را خوب روی موهای خودتان ماساژ دهید تا شاهد از بین رفتن زردی موهای خودتان پس از دکلره و رنگ کردن باشید. با کمک آب لیموی تازه، نه تنها به موهای خودتان آسیبی وارد نمی کند؛ بلکه می توانید از موهای خود نیز محافظت کنید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب نیز از جمله مواد طبیعی است که می تواند برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ مورد استفاده قرار گیرد. با این تفاوت که سرکه سیب بیشتر در مواقعی که زردی مو روی موهای نسکافه ای و رنگ تیره تر ایجاد شده باشد، قابل استفاده است. برای استفاده از سرکه سیب نیز باید به حمام بروید و سرکه را روی موهای خودتان قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید موهای خود را آبکشی نمایید. اگر با کمک سرکه سیب زردی موهای شما از بین نرفت، می توانید چندین بار از این تکنیک استفاده کنید.

شستشوی موها با آب سرد

شستشوی موها با آب سرد

یکی از عواملی که می تواند باعث زردی موها بعد از دکلره و رنگ شود، شستشوی موها با آب گرم است. به طور کلی آب خیلی گرم می تواند تاثیر بسیار بدی روی موهای شما داشته باشد. پس اگر می خواهید موهای سالم تر و بدون ریزش داشته باشید، از آب سرد برای دوش گرفتن استفاده کنید. شاید این کار باعث شود تا کمی سردتان شود یا احساس خوبی نداشته باشید؛ اما قطعا تاثیر زیادی روی سلامت موهای شما دارد. اگر با مشکل زردی مو بعد از دکلره و رنگ مواجه هستید، باید از آب سرد برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید. آب گرم می تواند به موهای شما ضرر بسیار زیادی وارد کند و موجب زرد شدن رنگ موی دکلره روشن شود.

محافظت از موها در برابر اشعه نور خورشید

شاید برای شما جالب به نظر برسد، اما اشعه نور خورشید می تواند باعث ایجاد زردی در موها شود. پس اگر به دنبال یک راه پیشگیری کننده از زردی موهای خودتان هستید، بهتر است که موهای خود را در معرض اشعه و نور خورشید قرار ندهید.

سخن پایانی

اگر به سلامت موهای خودتان اهمیت می دهید و می خواهید از زردی موهای خود پیشگیری کنید؛ می توانید از هر یک از راهکارهای ذکر شده در این مقاله از مانی نی مارکت کمک بگیرید. با کمک این راهکارها، نه تنها می توانید زردی موهای خودتان را از بین ببرید. بلکه می توانید شاهد زیباتر شدن رنگ موهای خودتان نیز باشید.

نوشتن دیدگاه