سبد خرید شما خالی می باشد.
شستن مو بعد از رنگ کردن

رنگ کردن موها یکی از آسانترین و موثرترین راه‌ها برای تغییر در ظاهر و چهره است. این در حالی است که بسیاری از رنگ‌ها از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند که برای سلامت مو مضر هستند. رنگ‌های دائمی و دکلره به موها آسیب جدی می‌رسانند. در نتیجه مراقبت از موها بعد از رنگ کردن امری مهم است که باید به صورت روتین انجام شود. آیا راه‌های شستن مو بعد از رنگ کردن را بلد هستید؟ اگر پاسختان منفی است، در این مقاله از فروشگاه اینترنتی مانی نی با ما همراه باشید؛ زیرا ما تمام کارهایی که برای حفظ سلامت موهای رنگ شده باید بدانید را آموزش داده‌ایم.

مهم ترین نکات کمتر شنیده شده برای مراقبت بعد از رنگ مو

دکلره رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین برده و صدمات زیادی را به تارهای مو وارد می‌کند. این روش روشن‌کنندگی مو به ویژه اگر به درستی انجام نشود، باعث سوختن موها خواهد شد. رنگ موهای دائمی نیز به دلیل ترکیبات شیمیایی خود باعث ضعیف شدن تارهای مو و شکنندگی آن‌ها می‌شوند. با این حال، با رعایت چند نکته می‌توان از موهای رنگ شده به خوبی مراقبت کرده و از بیشتر آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کرد.

عدم شستن زودهنگام موها پس از رنگ کردن

هیچ گاه موهای خود را بلافاصله پس از رنگ کردن نشویید. زیرا کوتیکول‌های مو تا سه روز پس از رنگ کردن در حالت باز و فعال قرار دارند. شستشوی موها با شامپو بعد از رنگ کردن باعث می‌شود که کیفیت رنگ خراب شده و مو آسیب‌های زیادی ببیند.

مهم ترین نکات کمتر شنیده شده برای مراقبت بعد از رنگ مو

باید گفت که تثبیت رنگ مو به زمان نیاز دارد. به یاد داشته باشید که رنگ موهای مختلف حاوی تقویت‌کننده و ویتامین در ترکیبات خود هستند. به همین دلیل ماندگاری رنگ مو روی موها خطری به همراه ندارد. بنابراین پس از رنگ کردن موها به منظور مراقبت از مو آن‌ها را زود نشویید. البته در صورتی که رنگ به پوست سر رسیده است، جوانب احتیاط را رعایت کرده و با تکنسین زیبایی و مو مشورت کنید.

کاهش دفعات شستشوی موهای رنگ شده

یکی از نکات مراقبت از موها و حفظ چربی پوست سر این است که موها را هر روز نشویید. برای اینکه از موهای خود بعد از رنگ کردن نیز مراقبت کنید، همین رویه را حفظ کنید. در اثر شستشوی مکرر موها رنگ بیشتری از روی کوتیکول‌های مو برداشته شده و بعد از مدتی رنگ موها کمرنگ می‌شود. شستن بیش از حد موهای رنگ شده، علاوه بر از بین بردن درخشندگی موها باعث تشدید خشکی و گره خوردن آن‌ها خواهد شد. لذا افرادی که موهای رنگ کرده دارند، بهتر است که تنها دو تا سه بار در هفته موهای خود را بشویند.

عدم شستشوی موهای رنگ شده با آب داغ

تحقیقات انجام شده روی نحوه شستن مو بعد از رنگ کردن نشان می‌دهند که آب داغ توانایی از بین بردن رنگ مو یا کدر کردن آن را دارد. آب داغ منجر به باز شدن لایه کوتیکول یا همان لایه بیرونی ساقه مو می‌شود. متاسفانه مولکول‌های رنگ نیز روی لایه کوتیکول قرار گرفته‌اند و با فعال شدن این لایه از مو جدا می‌گردند. بنابراین برای حفظ سلامت، شادابی و نشاط موهای رنگ شده بهتر است که موهای خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

استفاده از شامپوی مناسب موهای رنگ شده

استفاده از شامپوی مناسب موهای رنگ شده

یکی از مهمترین اقدامات برای مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از شامپوی مخصوص است. همانطور که بیان شد، این موضوع که آیا پس از رنگ کردن موها آن‌ها را شامپو بزنیم یا خیر مسئله مهمی است. اما استفاده از شامپوی مناسب موهای رنگ شده نیز موضوع قابل توجهی دیگری است که نباید آن را فراموش کرد. برای مثال برخی شامپو حاوی موادی مانند سالیسیلیک اسید و کتوکونازول هستند که باعث افزایش خشکی سر می‌شوند. بنابراین اگر موها و پوست سر شما خشک و حساس است، از خرید چنین شامپوهایی اجتناب کنید. موها پس از رنگ شدن قادر به تامین رطوبت مورد نیاز خود نیستند. برای مراقبت از موهای رنگ شده بهتر است که از شامپوهای مخصوص یا شامپوهای ملایم و حاوی نرم‌کننده استفاده کنید. شامپوهای فاقد سولفات برای موهای رنگ شده و حتی معمولی بسیار عالی هستند. این نوع محصولات بهداشتی علاوه بر جلوگیری از خشک شدن موها به ماندگاری رنگ مو نیز کمک می‌نمایند.

شامپوهای تقویتی و ترمیم‌کننده دارای نرم‌کننده برای حفظ سلامتی موهای رنگ شده تاثیر چشمگیری دارند. نرم‌کننده‌ها با قرار دادن لایه‌ای محافظ روی ساقه موها از آن‌ها مراقبت می‌کنند. همچنین این محصولات باعث بازگشت نرمی و لطافت موهای رنگ شده می‌شوند.

نوشتن دیدگاه