سبد خرید شما خالی می باشد.
علت روشن شدن رنگ ریشه مو

رنگ کردن یکدست مو ها همیشه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. تفاوت رنگ ساقه و ریشه مو ها می تواند مو های شما را زشت و بدنما نشان دهد. این مشکل معمولا بعد از رشد کردن ریشه مو ها و زمانی اتفاق می افتد که شما قصد دارید ریشه مو ها را به رنگ ساقه درآورید. اگر رنگ کردن مو توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود، می بینید که ممکن است رنگ ریشه تفاوت هایی با رنگ ساقه پیدا کند. یکی از این تفاوت ها روشن تر شدن رنگ ریشه مو نسبت به ساقه است.

در ابتدا به علت این امر می پردازیم که چرا مو های ریشه رنگ شده نسبت به ساقه رنگ روشن تری می گیرند. دلیل عمده و اصلی این است که بعد از رشد مو ها شما اقدام به ترکیب رنگ موی قبلی خود می کنید و آن را بر روی مو ها قرار می دهید. برای ریشه مو نباید از اکسیدانی که برای ساقه در نظر گرفته اید استفاده کنید. ریشه مو ها بسیار زودتر از ساقه رنگ می گیرند و همین موضوع باعث می شود که به سرعت رنگ مو ها باز شود و رنگ آن نسبت به ساقه مو ها روشن تر شود. اگر ساقه موهایتان رنگ روشن دارند باید قبل از رنگ کردن ریشه، مو های  آن قسمت را دکلره و سپس روشن کنید.

علت روشن شدن رنگ ریشه مو نسبت به ساقه

متاسفانه به دلیل نداشتن مهارت کافی برای رنگ کردن مو مشکلات زیادی برای افراد به وجود می آید. از مشکلات شایع در هنگام رنگ کردن مو این است که رنگ ریشه مو روشن تر از ساقه می شود. رنگ کردن ریشه مو ها دارای اصول و قواعدی است که بستگی به رنگ ساقه، رنگ طبیعی مو ها و عوامل دیگری دارد. اگر این اصول و قواعد را به درستی رعایت کنید، کمترین میزان تفاوت در رنگ ریشه و ساقه را خواهید داشت. اگر مو هایی بلوند دارید و قصد دارید ریشه تیره داشته باشید باید از رنگ هایی استفاده کنید که پایه 7 و یا 8 دارند و آن ها را با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید.

علت روشن شدن رنگ ریشه مو نسبت به ساقه

از متداول ترین مشکلات در رنگ کردن ریشه موهای مشکیی این است که موها نارنجی می شوند. این مشکل در صورتی اتفاق می افتد که از رنگ های بلوند و بدون استفاده از دکلره برای ریشه استفاده می شود. برای رفع این مشکل می توان از رنگ خاکستری دودی و یا واریاسیون آبی که خنثی کننده رنگ نارنجی است استفاده کرد. کسانی که مو هایی با رنگ های فانتزی دارند و می خواهند مو هایشان را روشن کنند یا به رنگ مورد نظر برسانند، به هیچ عنوان نباید از رنگ و اکسیدان استفاده کنند زیرا باعث می شود رنگ ریشه یک رنگ روشن مایل به نارنجی شود از این رو حتما باید مو ها به پایه دکلره 8 یا 9 برسد و بعد با توجه به رنگی که ساقه مو دارد از خنثی کننده ها برای پاک کردن رفله های مزاحم در ترکیب رنگ موی ریشه استفاده کنند.

چگونه از روشن شدن ریشه مو جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از روشن شدن ریشه مو کافی است که اصول مربوط به رنگ کردن ریشه مو را بدانید. در این اصول مشخص می شود که برای هر نوع رنگی چگونه باید ریشه مو ها را رنگ کنیم تا رنگ آن روشن تر نشود. دقت داشته باشید در ترکیب رنگی که برای رنگ های ریشه استفاده می شود باید میزان رنگ بیشتر از اکسیدان باشد. این در حالی است که برای رنگساژ ساقه از یک و نیم برابر اکسیدان استفاده می شود. در استفاده از رنگ برای ریشه باید به خنثی کننده ها و رفله های مزاحم رنگ ها دقت کنید. رنگ موی اکثر ما ایرانی ها دارای پیگمنت غالب نارنجی و قرمز است به همین دلیل بیشتر دکلره ها و رنگ ها در رنگ نارنجی و زرد استپ می کنند. برای از بین بردن این رفله ها باید از رنگ های مکمل یا واریاسیون های خنثی کننده استفاده کرد.

چگونه از روشن شدن ریشه مو جلوگیری کنیم؟

بهترین روش برای روشن نشدن رنگ ریشه نسبت به ساقه مو استفاده از اکسیدان های ضعیف است. اکسیدان هایی که درصد بالایی دارد باعث می شوند مو به زودی روشن شود و با رنگ ساقه مو اختلاف داشته باشد. مو های روشن را می توان با استفاده از بی رنگ کننده هایی مانند سه صفر به پایه رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رنگ موی مناسب و همچنین راهکارهای مفید برای رنگ کردن مو، مقالات سایت مانی نی را مطالعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه