سبد خرید شما خالی می باشد.
ترکیب رنگ موی سرد و گرم

استفاده از رنگ مو برای ایجاد تغییرات مثبت در چهره است. با یک رنگ موی زیبا می توانید چهره خود را جذاب و زیباتر نشان دهید. همانطور که انواع پوست دارای تناژ سرد و گرم هستند رنگ مو ها نیز طیف سرد و گرم دارند که باعث می شود از هر رنگ مویی برای نوعی از رنگ پوست استفاده کرد. رنگ مو ها را می توان با ترکیب کردن، به تناژ های سرد و یا گرم تغییر دارد. سلیقه افراد در انتخاب رنگ مو متفاوت است اما طبق آمار بسیاری از خانم ها رنگ های نسکافه ای، قهوه ای، عسلی و کاراملی را بیشتر می پسندند.

رنگ های گرم به گروهی از رنگ ها می گویند که دارای تناژ قرمز، نارنجی و زرد هستند یا به عبارتی پیگمنت غالب در آن ها شامل این رنگ ها می شود. هر یک از رنگ موها دارای طیف وسیعی از سایه ها است که تناژ های متفاوتی دارند. به طور مثال شما می توانید یک رنگ موی یاسی گرم و یا یاسی سرد را بر موهای خود داشته باشد. رنگ های سرد رنگ هایی هستند که در آن ها از رنگ های خاکستری و دودی استفاده می شود. ترکیب رنگ موی گرم و سرد یکی از مباحث مهم و پایه ای در آرایشگری محسوب می شود. برای تبدیل و ترکیب رنگ های گرم و سرد باید از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشید.

تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس

یکی از معایبی که استفاده از رنگ های سرد بر روی مو ها دارد این است که وقتی برای مدتی طولانی از رنگ های سرد بر روی موها استفاده می کنید پیگمنت غالب طبیعی موها، که برای ایرانی ها اغلب قرمز و نارنجی است، تضعیف می شود. این مشکل باعث می شود بعد از مدت زمانی که قصد دارید از یک رنگ مو گرم که تناژ قهوه ای یا قرمز دارد، استفاه کنید موهای شما بعد از مدت کوتاهی تغییر رنگ دهد و تناژ سرد بگیرد. معمولا برای رفع کردن این مشکل از عمل پرکلراسیون استفاده می شود که باعث می شود رنگدانه مصنوعی به مو داده شود.

تبدیل و  ترکیب رنگ موی سرد و  گرم و  برعکس

تبدیل کردن رنگ های سرد به گرم راحت تر است اما تبدیل مو های قرمز، قهوه ای و تیره به رنگ های روشن و سرد دشوار است. هرچه میزان رنگ سرد قوی تر باشد، تبدیل آن به رنگ گرم بسیار پیچیده تر است و معمولا برای حل این موضوع از سه روش ریموور، دکوپاژ و استفاده از شامپو شیمیایی استفاده می شود.

معمولا برای رنگ های سرد، موها باید به پایه بالایی برسند. به طور مثال برای رنگ دودی شما باید موها را به پایه 9 ببرید. رنگ دودی و خاکستری دارای پیگمنت آبی غالب است و برای خنثی سازی این پیگمنت باید از رنگ های گرم با پیگمنت نارنجی و زرد استفاده کرد. اگر پایه مو شما به 9 نرسد و نارنجی یا زرد باشد و از رنگ دودی استفاده کنید رنگ موی شما به سمت زیتونی متمایل می شود.

نکات مهم در تبدیل و ترکیب رنگ موی گرم به سرد و برعکس

رنگ های سرد برای پوست های سفید و روشن و رنگ های گرم برای پوست های تیره تر مناسب است. با این حال می توان این رنگ ها را با اندکی تغییر به تناژ های مخالف تبدیل کرد. به طور مثال رنگ خاکستری با اینکه یک رنگ سرد محسوب می شود، اما می توان با ترکیب چند رنگ به این ترکیب، تناژ گرم داد.

نکات مهم در تبدیل و  ترکیب رنگ موی گرم به سرد و  برعکس

  • برخی موها در اثر دکلره کردن، در رنگ پایه نارنجی استپ می کنند. برای برطرف کردن آن باید از پیگمنت آبی (واریاسیون یا رنگ آبی) استفاده کنیم و یا از دکلره آبی استفاده کرد.
  • برای از بین بردن زردی ناشی از رنگ ها باید از رنگ یا واریاسیون بنفش استفاده کرد.
  • موهایی که در اثر رنگ کردن هر دو رنگ زرد و نارنجی را دارند، باید به وسیله پیگمنت ترکیبی بنفش و آبی رفله گیری شوند.
  • موهایی که قرمزنارنجی می شوند را با استفاده از رنگ هایی که دارای پیگمنت غالب سبز و آبی هستند، می توان خنثی کرد.
  • برای خنثی نمودن رنگ موهایی که سرد هستند از رنگ مویی با تناژ گرم استفاده می شود.
  • اگر مویی در اثر رنگ های گرم، قرمز شد برای خنثی کردن آن باید از رنگ هایی با پیگمنت غالب سبز استفاده کرد.
  • موهایی که قرمز بنفش می شوند را می توان با استفاده از واریاسیون و یا رنگ هایی که پیگمنت غالب زرد و سبز هستند، خنثی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ مو و ترکیب انواع آن، با کارشناسان ما در مانی نی تماس حاصل فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه