سبد خرید شما خالی می باشد.
بهترین شامپو برای موی رنگ شده چیست

موهای رنگ شده زیبایی و جذابیت مخصوص به خود را دارند اما برای بالا بردن میزان جذابیت آنها باید از موها مراقبت کرد تا رنگ مو زیباتر شود. یکی از مهم ترین روش ها برای مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از شامپو برای موی رنگ شده است. در این مقاله قصد داریم بهترین شامپو برای موی رنگ شده بپردازیم و شما را با شامپوهای مناسب برای موهای رنگ شده آشنا کنیم. با مانی نی مارکت همراه باشید.

انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بعد از رنگ کردن موهایتان شامپوی مخصوص موهای رنگ شده ندارید، آرایشگران توصیه می‌کنند که تا ۴۸ ساعت بعد از رنگ کردن موها از شامپو استفاده نکنید به همین دلیل زمان مناسبی برای انتخاب بهترین شامپو دارید. یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب شامپو موهای رنگ شده باید به آن توجه داشته باشید این است که این شامپو ها باید دارای قدرت پاک کنندگی ملایم باشند. رایج ترین ماده شیمیایی که در شامپوهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرد سولفات است.

انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

سولفات دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی است و به همین دلیل نباید در شامپو برای موهای رنگ شده استفاده شود. استفاده از سولفات در شامپو با باز کردن فولیکول مو باعث می شود رنگ مو خیلی سریع از بین برود‌. موهای رنگ شده نسبت به موهای معمولی خاصیت شکنندگی بالاتری دارند به همین دلیل در هنگام انتخاب شامپو موهای رنگ شده از من باید توجه داشته باشید که در این شامپو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها استفاده شده باشد. زمانی که در شامپو از آنتی اکسیدان استفاده شود خاصیت شکنندگی مو کاهش پیدا می کند و موها مقاومت بالاتری در برابر عوامل مختلف نشان خواهند داد.

شامپو حاوی روغن آرگان یکی از گزینه‌های مناسبی است که در هنگام انتخاب شامپو مخصوص موهای رنگ شده می توانید از آن استفاده کنید.

تثبیت رنگ مو با شامپوهای مخصوص 

تثبیت رنگ مو با شامپوهای مخصوص 

مواد اولیه ای که در شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می گیرند، باعث تثبیت رنگ مو و عدم از بین رفتن رنگ در مدت زمان کوتاه می شوند. در این میانه یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چرا شامپو مخصوص موهای رنگ شده باعث تثبیت رنگ مو میشود؟ در پاسخ به این سوال می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

۱. شامپو موهای رنگ شده دارای مواد برای تثبیت رنگ مو است:

در شامپو موهای رنگ شده از مواد مغذی مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن گل سرخ، روغن برزک، کراتین و عصاره هسته انگور وجود دارد که تمامی این مواد باعث تثبیت رنگ مو خواهند شد. استفاده از این مواد در ترکیب شامپوی مخصوص موهای رنگ شده باعث می شود موها در برابر اشعه فرابنفش مقاومت بالاتری از خود نشان بدهند، برای مثال روغن زیتون موها را در برابر اشعه فرابنفش حفظ می کند. از طرف دیگر این مواد مغذی باعث رسیدن اکسیژن به سطح می شوند و به تثبیت و درخشش رنگ مو کمک زیادی می کنند.

۲. شامپو موهای رنگ شده فاقد موادی است که رنگ موها را از بین می‌برد:

در شامپوهای معمولی از موادی مانند پارابن و سولفات و الکل استفاده می شود. استفاده از سولفات در شامپو به منظور ایجاد کف بیشتر انجام می‌شود اما به مرور زمان می‌تواند باعث بروز حالت خشکی و شکنندگی موها شود و با باز کردن فولیکول مو رنگ موها را از بین ببرد. الکل یکی دیگر از مواد اولیه ای است که در اکثر شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما اگر این محصول در شامپو استفاده شود باعث خشکی و کدر شدن رنگ مو می شود و در مدت زمان کوتاهی آن را از بین میبرد.

با توجه به این دو مورد باید گفت تثبیت رنگ مو با استفاده از شامپوی مخصوص به دلیل استفاده از مواد تثبیت کننده و عدم استفاده از مواد از بین برنده رنگ مو امکان پذیر است.

جلوگیری از خشکی و زبری موها با شامپو موی رنگی

جلوگیری از خشکی و زبری موها با شامپو موی رنگی

ممکن است به دلایل مختلفی دچار خشکی و زبری شوند. قبل از پرداختن به جلوگیری از خشکی و زبری موها با شامپوی موی رنگی در ابتدا به دلایل خشک شدن و زبری موها اشاره می کنیم:

کمبود تغذیه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

استفاده از محصولات مو دارای مواد مضر و شیمیایی

شستشوی بیش از حد مو

با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد یکی از مهمترین سوالاتی که پیش می‌آید این است که شامپو مخصوص موهای رنگ شده از چه نظر میتواند خشکی و زبری موها را از بین ببرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در ابتدا به دلیل استفاده از روغن زیتون در شامپو موهای رنگ شده اشعه فرابنفش با نور خورشید نمی تواند به مو نفوذ پیدا کند و به همین دلیل خشکی و زبری مو کاهش پیدا میکند. از طرفی به دلیل استفاده از مواد مغذی مانند روغن آرگان و روغن هسته انگور در ترکیبات شامپو، موها به صورت کامل تغذیه می‌شوند و کمبود مواد مغذی کاهش چشمگیری پیدا میکند.

سومین دلیلی که برای خشکی و زبری موها به آن اشاره کردیم، استفاده از محصولات مو دارای مواد شیمیایی و مضر است. همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد در شامپو مخصوص موهای رنگ شده به هیچ عنوان از مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده و تنها مواد طبیعی و گیاهی در ترکیبات این محصول مورد استفاده قرار گرفته است، به همین دلیل استفاده از شامپو مخصوص موهای رنگ شده در مدت زمان طولانی باعث از بین رفتن خشکی و زبری مو می شود و کیفیت فولیکول های مو را افزایش می دهد.

نکات ضروری پیش از خرید شامپو موی رنگ شده

نکات ضروری پیش از خرید شامپو موی رنگ شده

پیش از خرید شامپو موی رنگ شده بهتر است به موارد زیر دقت داشته باشید:

۱. به نیازهای موی خود توجه کنید:

در ابتدا قبل از انجام هر گونه خریدی نیاز های موی خود را بهتر بشناسید. ممکن است موهای شما علاوه بر نیاز به شامپو مخصوص موهای رنگ شده چه شامپویی نیاز داشته باشد که شوره سر را از بین ببرد. به همین دلیل می توانید با توجه به نیازهای موی خود شامپویی خریداری کنید که علاوه بر مناسب بودن برای موهای رنگ شده، برای مورد منحصر به فرد موی شما کاملاً مناسب باشد.

۲. به رایحه شامپو توجه کنید:

داشتن موهای زیبا و خوش عطر یکی از فاکتورهای مهم جذابیت است. شامپویی که برای موهای خود استفاده می‌کنید باید دارای رایحه ای باشد که از نظر شما منحصر به فرد و درجه یک باشد. استفاده از میوه های مختلف، گل های متفاوت مانند گلهای بهاری و غیره در شامپو موهای رنگ شده باعث می شود بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه خود انواع متفاوت این شامپو ها را خریداری کنید.

۳. مواد اولیه به کار رفته در شامپو را در نظر بگیرید:

برای موهای رنگ شده به هیچ عنوان نباید شامپو حاوی سولفات خریداری کرد. به جای آن شامپوهایی بخرید که دارای روغن های طبیعی است و می تواند موهای شما را نرم و لطیف کند و باعث تثبیت رنگ مو شود.

نکات ضروری پیش از خرید شامپو موی رنگ شده

۴. به مشخصات مندرج روی شامپو توجه داشته باشید:

در مشخصات مندرج روی شامپو حتماً باید نوشته شده باشد که این شامپو مخصوص موهای رنگ شده است. زمانی که این مطلب روی شامپو درج میشود، کاملاً مشخص است که شامپو برای شستشوی ملایم کاربرد و کارایی دارد و به فولیکول‌های مو آسیبی وارد نمی کند.

۵. به داخلی یا خارجی بودن برند محصول توجه کنید:

برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور ایران نسبت به تولید شامپو مخصوص موهای رنگ شده اقدام می کنند. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد برند محصولات باید به آن توجه داشته باشید، این است که برند های داخلی کشور ایران قیمت مناسب و پایین تری دارند به همین دلیل اگر نمی خواهید برای خرید شامپو هزینه زیادی کنید برندهای داخلی کشور ایران مانند برندهای سنیره، سریتا، فولیکا و .‌‌.. گزینه های مناسبی برای شما هستند.

اگر بالا بودن قیمت شامپو برای شما چندان اهمیتی ندارد می توانید برندهای با کیفیت خارجی خریداری کنید. برخی از برندهای خارجی باکیفیت عبارتند از برند لافار، برند آریو وال و غیره.

نقد و بررسی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده

 همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد برندهای مختلف داخلی و خارجی نسبت به تولید انواع مختلف شامپو موهای رنگ شده اقدام می کنند. در این قسمت از مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده بپردازیم.

نقد و بررسی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده

شامپوی فاربن

این شامپو به دلیل نداشتن سولفات در ترکیبات خود به عنوان تثبیت کننده رنگ مو شناخته می‌شود و می‌تواند طول عمر رنگ مو را به صورت قابل قبولی افزایش دهد. افرادی که دارای موهای چرب و شکننده هستند می توانند از این محصول استفاده کنند، زیرا استفاده از این محصول باعث می شود میزان ترشح چربی در پوست سر کنترل شود و بیش از اندازه نباشد.

شامپو داو مدل کالر پروتکت

این شامپو همانطور که از نامش پیداست به حفظ رنگ موها کمک زیادی می‌کند و برای نگهداری و محافظت از رنگ مناسب است. استفاده از آنتی اکسیدان های مقوی در تولید این شامپو باعث می شود نه تنها میزان آب رسانی به پوست سر بیشتر شود، بلکه رنگدانه های مو حفظ شوند و رنگ مو از بین نرود.

شامپو زی موی

این شامپو یکی از شامپوهای تخصصی برای موهای رنگ شده است که می تواند موها را در برابر اشعه uv و گرد و غبار محافظت کند و به همین دلیل به حفظ رنگ مو کمک فراوانی می کند. فرمول تخصصی شامپو زی موی باعث شده است این شامپو برای حفظ رنگ مو مناسب باشد.

شامپو فولیکا

فوم پوستر و اسیدهای چرب ضروری از جمله مواد مغذی موجود در شامپو فولیکا هستند که به حفظ رنگ مو کمک زیادی می کنند. فرمولاسیون آلی و ترکیبات ویژه شامپو فولیکا باعث می شود این برند ایرانی با نمونه های خارجی برابری کند. افرادی که به دنبال خرید شامپو موهای رنگ شده ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستند می‌توانند از شامپو فولیکا استفاده کنند.

شامپو سینره

شامپو سینره با عصاره انار به حفظ طراوت و ماندگاری رنگ مو کمک میکند. از آنجایی که این شامپو برای شستشوی ملایم موها مناسب است استفاده از آن باعث باز شدن فولیکول موها و از بین رفتن رنگ موجود در آنها نمی شود.

نقد و بررسی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو لافارر

این شامپو یک شوینده کاملاً ملایم است که به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها برای تثبیت رنگ مو در خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. این برند ایرانی از نظر کیفیت و کارایی با نمونه های خارجی برابری میکند اما یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کرد این است که این شامپو نمی تواند موها را در برابر اشعه یو وی محافظت کند.

شامپو سریتا

این برند ایرانی شامپو دارای خاصیت تثبیت رنگ مو هاست و با دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان می تواند باعث آبرسانی به موها و تثبیت رنگ آنها شود. اگر به دنبال خرید شامپوی با قیمت مناسب هستید شامپو سریتا پیشنهاد ماست.

شامپو آریو وال

این برند شامپو یکی از تولیدات کشور انگلستان است که در حال حاضر با قیمت مناسب نسبت به کیفیت در داخل کشور ایران قابل خریداری است. این شامپو به صورت تخصصی برای موهای بانوان تولید شده و دارای خاصیت ترمیم کنندگی است. گلیسیرین به عنوان یکی از مواد اولیه تشکیل دهنده این شامپو باعث نرم کنندگی موها می شود.

شامپو فیتو

در ترکیبات این شامپو از مواد گیاهی مانند شکوفه، سیب سرخ و غیره استفاده شده است و مواد شیمیایی مانند سولفات از ترکیبات شامپو حذف شده اند. استفاده از مواد کاملاً گیاهی در ترکیبات این شامپو باعث می شود این شامپو موها را براق، و شفافیت آنها را چند برابر کند. تنها مشکلی که در مورد شامپو فیتو با آن روبه‌رو هستیم این است که قیمت این شامپو نسبت به سایر شامپو موهای رنگ شده تا حدودی بالاتر است، به همین دلیل در برخی از موارد افراد نمی توانند این محصول را خریداری کنند.

whats-best-shampoo-colored-hair

شامپو گلیس

این شامپو به دلیل دارا بودن ترکیبات فوق العاده یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر است. استفاده از گلیسیرین در تولید این شامپو باعث می شود این شامپو خاصیت نرم کنندگی بی‌نظیری داشته باشد و برای تثبیت رنگ موها کاملا مناسب باشد.  از طرفی شامپو گلیس دارای ترکیباتی است که می تواند موها را در برابر اشعه آفتاب محافظت کند، به همین دلیل برای تثبیت رنگ موها تا ۱۲ هفته مناسب است.

افرادی که موهای خود را هایلایت کرده‌اند و یا تنها بخشی از قسمتهای موهای آنها رنگ دارد، می توانند از شامپو گلیس استفاده کنند زیرا این شامپو هم برای موهای رنگ شده و هم برای موهای بدون رنگ مناسب است. اگر به دنبال شامپویی هستید که بتواند موهای خشک و شکننده شما را ترمیم کند، شامپو گلیس توصیه ماست.

نوشتن دیدگاه