سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ موی شماره 8 چه رنگی است؟

در جدول رنگ مو، از رنگ شماره ۶ به بعد رنگ ها به سمت روشن و بلوند می روند. اگرچه رنگ شماره ۶ و ۷ نیز از نوع بلوند هستند، اما رنگ شماره ۶ با نام بلوند تیره و رنگ شماره ۷ با نام بلوند متوسط شناخته می‌ شود. پس از شماره ۷ درجه رنگ بلوند در رنگ ها بیشتر نمایان می‌ شود و رنگ شماره ۸ با نام بلوند روشن شناخته می‌ شود. این نوع بلوند در ترکیب با تناژهای مختلف رنگ های بسیار جذابی را ایجاد می کند که از جمله این تناژ ها می توان به شماره گذاری های مختلفی اشاره کرد. ما در ادامه بیشتر با این تناژها خواهیم پرداخت. در واقع خواندن جدول رنگ مو کار زیاد سختی نیست، اما شما نیاز به کمی مطالعه بیشتر خواهید داشت. بنابراین ما در این مقاله بیشتر در مورد جدول رنگ موی شماره ۸ به سری های مختلف اشاره خواهیم نمود.

رنگ موی شماره 8 چه رنگی است؟

جدول رنگ موی شماره ۸ از سری های مختلف چه رنگی است

تناژ رنگ های مختلف که می‌ تواند باعث تنوع رنگ های بسیار بالا در سری های مختلف شود با نام لاتین شناخته می‌ شود، که هر نام به یک تناژ خاص اشاره دارد. به عنوان مثال وقتی که یک شماره رنگ با حرف C ترکیب شود نشان‌ دهنده تناژ مسی در آن رنگ خواهد بود. معنی واژه های به کار رفته در یک سری رنگ به ترتیب زیر است؛

حرف انگلیسیتناژ نشان دهنده
N طبیعی Natural
A دودی Ash
V بنفش Violet
R قرمز Red
B قهوه‌ ای Brown
G طلایی Gold
C مسی Copper
M شکلاتی Mocha
W گرم Warm

 

البته لازم به ذکر است که برای خواندن کاتالوگ رنگ ها فقط دانستن این دو مورد کافی نیست و شما باید موارد دیگری را نیز مدنظر قرار داشته باشید. به عبارتی عدد رنگ همیشه قبل از ممیز قرار می گیرد و بعد از ممیز ممکن است هم عدد و هم حروف انگلیسی قرار بگیرند. که خواندن این شماره رنگ ها نیاز به تخصص لازم دارد. در صورتی که بعد از ممیز حروف انگلیسی قرار بگیرند شما می‌ توانید رنگ راحت تر حدس بزنید. همان طور که گفتیم به عنوان مثال رنگ 8/AV نشان دهنده بلوند متوسط با تناژ دودی و بنفش است. ممکن است بعد از ممیز تنها یک به انگلیسی باشد و یا اینکه دو حرف انگلیسی نشان داده شوند که حروف انگلیسی نشان دهنده تناژ رنگ مورد نظر هستند. اما ممکن است پس از ممیز عدد نیز داشته باشیم.

جدول رنگ موی شماره ۸ از سری های مختلف چه رنگی است

سری های مختلف رنگ مو شماره 8

اگر بعد از ممیز بیش از یک عدد داشته باشیم نشان دهنده قابلیت پوشانندگی بهتر رنگ ها است. اما اگر تنها یک عدد بدون ممیز بر روی بطری یا تیوپ رنگ درج شده باشد نشان دهنده ی رنگ طبیعی بدون هیچ گونه سایه و تناژ است. وجود عدد صفر پس از ممیز نشان دهنده این است که یک رنگ مکمل باید با یک رنگ گرم ترکیب شود.
در هر صورت اگر بخواهیم به صورت جداگانه سری های مختلف رنگ شماره ۸ را برای شما بیان کنیم باید آنها را به ترتیب زیر توضیح دهیم.

سری رنگ شماره 8تناژ  مورد نظر
8/N بلوند روشن طبیعی و خنثی
8/A بلوند روشن با تناژ دودی
8/V بلوند روشن با تناژ بنفش
8/R بلوند روشن با تناژ قرمز
8/B بلوند روشن با تناژ قهوه ای
8/G بلوند روشن با تناژ طلایی
8/C بلوند روشن با تناژ مسی
8/M رنگ بلوند روشن با تناژ شکلاتی
8/W بلوند روشن با تناژ گرم

 همانطور که قبلا هم گفتیم ممکن است که رنگ شماره ۸ با دو تناژ مختلف به کار برود که در این صورت بعد از عدد ممیز دو حرف انگلیسی کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. در صورتی که بعد از ممیز عدد قرار بگیرد اولین عددی که بعد از ممیز قرار می گیرد نشان دهنده سایه رنگ مو خواهد بود. این سایه همان رنگی است که با تابش نور خورشید مشخص می شود. عدد دوم بعد از ممیز نیز نشان‌ دهنده تناژ در رنگ مو است. بنابراین شما به هنگام انتخاب رنگ مو هم باید در مورد عدد ها و هم باید در مورد حروف انگلیسی اطلاعات کافی را داشته باشید، تا بتوانید یک رنگ کاملا کاربردی و مطابق با سلیقه و مناسب با تناژ پوستی خود را انتخاب کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به رنگ موی شماره 8 و آشنایی با تناژ های مختلف آن می توانید با مانی نی همراه باشید و محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه با به صرفه ترین قیمت خریداری کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

رنگ موی مناسب برای پایه 8

نوشتن دیدگاه