سبد خرید شما خالی می باشد.
اکسیدان چقدر باید روی مو بماند

تمامی ما می دانیم که اکسیدان بخش حائز اهمیت پروسه رنگ زدن موها است، اما برخی این نظر را دارند که افراد می توانند از اکسیدان به تنهایی برای رنگ پذیری بیشتر مو استفاده کنند. سوالی که در این بین به وجود می آید این است که اکسیدان چقدر باید روی مو بماند که به افزایش رنگ پذیری مو منجر شود؟ و چگونه باید از این محصول استفاده کرد؟ در این مطلب با فروشگاه اینترنتی مانی نی همراه باشید که به صورت اختصاصی به تاثیر این محصول روی موها بپردازیم.

اکسیدان چقدر باید روی مو بماند

اکسیدان خالی روی مو برای رنگ پذیری بیشتر چقدر باید بماند؟

در زمینه رنگ کردن مو، از عامل اکسید کننده پراکسید هیدروژن یا همان اکسیدان استفاده می شود. هنگامی که پراکسید هیدروژن با یک رنگ مو ترکیب می شود، ساختار "imin" ایجاد می کند و ترکیب جدیدی به نام رنگ متا مو ایجاد می شود. رنگ متا به رنگی گفته خواهد شد که ماندگاری همیشگی روی موی شما دارد. پس با این تفاسیر می توان گفت که اکسیدان به تنهایی روی مو می تواند به افزایش رنگ پذیری بپردازد.
قبل از پاسخ به سوال(اکسیدان چقدر باید روی مو بماند که رنگ پذیری را افزایش دهد) به این موضوع اشاره کنیم که استفاده بی رویه و نادرست از اکسیدان برای روشن کردن مو می تواند چه عوارضی را برای موهای شما داشته باشد.
شایان ذکر است که هر چه استفاده از اکسیدان بیشتر باشد، آسیب داخلی مو بیشتر خواهد شد؛ بنابراین برای افرادی که موهای مشکی دارند و می خواهند آن ها را به قهوه‌ ای روشن یا بلوند تغییر رنگ ‌دهند، حجم پراکسید مورد استفاده در یک ماه باید حدودا 40 میلی لیتر باشد. این گونه می توان گفت که شما در تغییر رنگ موی خود و استفاده از اکسیدان به تنهایی برای رنگ پذیری به موهایتان آسیبی وارد نکرده اید.
از سوی دیگر برای دسته افرادی که موهای بلوند دارند و می خواهند آن ها را به رنگ قهوه ای یا رنگ های تیره تر تغییر دهند، تنها به استفاده از حجم کمی از اکسیدان که معمولاً چند میلی لیتر در ماه است، مجاز هستند. این کار می تواند به رنگ پذیری مو نیز بسیار کمک کند.
در هر صورت، اکسیدان برای پیش سازهای رنگ در مو مورد نیاز است، اما غلظت و مقدار اکسیدان استفاده شده می تواند تفاوت زیادی از نظر آسیب ایجاد کند. حال که اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آوردید، به سراغ این موضوع می رویم که اکسیدان چقدر باید روی مو بماند.
زمان مناسب برای باقی ماندن اکسیدان روی مو به رنگ اصلی، بافت و نتایج دلخواه شما بستگی دارد. اما به طور معمول، در رابطه با این موضوع چند قانون رایج بین آرایشگران وجود دارد:

  • موهای بلوند: 15 تا 20 دقیقه
  • موهای تیره: 30 دقیقه
  • موهای نازک: 10 تا 15 دقیقه
  • موهای بافت ضخیم: 30 دقیقه

طولانی ترین زمانی که باید اکسیدان روی موهای خود باقی بگذارید 30 دقیقه است. اگر اجازه دهید بیشتر بماند، خطر شکننده شدن موهایتان یا حتی سوزش آن را دارید. چک کردن موهای خود هر 10 دقیقه دید مناسبی نسبت به نتیجه نهایی به شما می دهد.

اکسیدان چقدر باید روی مو بماند

ماندگاری بیشتر اکسیدان روی مو چه عوارضی را به دنبال دارد؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که هر چه مدت زمان بیشتری اکسیدان را روی موهای خود نگه دارند، موهایشان روشن تر می شود. حقیقت این است که پس از 45 دقیقه، موهای شما به همان اندازه که برای آن جلسه قرار است روشن شود، روشن خواهد شد و بیشتر از آن عوارضی را برای موهایتان خواهد داشت که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

  • سوختگی پوست سر

اکسیدان یک ماده تهاجمی به شمار می آید که حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن است. این مواد شیمیایی می تواند پوست سر شما را در صورت تماس طولانی بسوزانند. اگر احساس کردید که پوست سرتان شروع به سوزاندن می کند در حالی که اکسیدان روی موهایتان است، آن را سریعا بشویید.

  • خشکی مو

مواد شیمیایی موجود در اکسیدان موهای شما را خشک می کند. اگر مایع اکسیدان را برای مدت طولانی روی موهایتان بگذارید، موهایتان را خشک و زبر می کند و وقتی سعی می کنید موهای خود را حالت دهید، شکننده و وز به نظر می رسد.
با توجه به مواردی که در این مطلب به آن اشاره شد، می توانید با رعایت کردن موارد اشاره شده موهای خود را به اکسیدان آغشته کرده و به درستی برای رنگ پذیری بیشتر آن ها را آماده کنید. به هیچ عنوان آسیب هایی که ممکن به هنگام استفاده در زمان طولانی از اکسیدان برای موهایتان اتفاق بیوفتد را کتمان نکنید. با توجه به این موارد، موهای خود را با اکسیدان ترکیب کرده و آن را برای یک رنگ جذاب آماده کنید. در واقع این که اکسیدان چقدر باید روی مو بماند نکته مهمی در پروسه رنگ کردن است که در متن بالا به طور کامل به آن پرداخته شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به اکسیدان و زمان ماندگاری آن بر روی مو می توانید با مانی نی همراه باشید و محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه