سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنیم؟

ترکیب کردن رنگ مو با اکسیدان و آشنایی با نسبت رنگ مو به اکسیدان جزء موارد مهمی هستند که بر کیفیت رنگ مو اثرگذار می باشند. اکسیدان ماده ای است که می تواند کوتیکول مو را باز کند و بستر لازم برای نفوذ رنگدانه به فیبر مو را فراهم کند. بنابراین میزان اکسیدان و غلظت آن، بسیار حائز اهمیت می باشد. در اینجا قصد داریم با نکات، نسبت رنگ مو به اکسیدان بیشتر آشنا شویم و اصول ترکیب کردن رنگ مو با اکسیدان را آموزش دهیم. با سایت مانی نی و این مقاله، در ادامه همراه باشید.

 راهنمای جامع نسبت رنگ مو به اکسیدان


راهنمای جامع نسبت رنگ مو به اکسیدان

اکسیدان یک ماده اساسی در رنگ کردن مو به شمار می آید. این ماده می تواند بافت مخلوط رنگ مو را بهبود دهد و رنگ مو را به خوبی فعال کند. غلظت هر اکسیدان یکی از اولین فاکتورهایی است که هنگام خرید به آن توجه می شود. میزان غلظت اکسیدان بر حسب درصد یا حجم، نشان داده می شود. هر چه عدد یک اکسیدان بالاتر باشد، نشان دهنده غلظت بالاتر و قدرت بیشتر آن می باشد. هنگام انتخاب این عنصر اساسی باید به جنس و کیفیت موها، نوع رنگ مو و میزان روشن شدن مو توجه کرد. در ادامه نوع اکسیدان متناسب با هر یک از این فاکتورها را بررسی می کنیم:
اکسیدان و نوع رنگ مو
هنگام انتخاب اکسیدان اولین موردی که باید به آن توجه کرد، نوع رنگ مو می باشد. رنگ موهای مختلف مانند رنگ موی دائمی، موقتی و روشن کننده، هر کدام به اکسیدان مخصوصی نیاز دارند. رنگ های دائمی به اکسیدان متوسط 6 درصد نیاز دارند. اما روشن کننده ها به اکسیدان قوی نیاز دارند. بنابراین غلظت 9 یا 12 درصد برای آن ها مناسب می باشد. رنگ های موقت اغلب اوقات بدون اکسیدان درست می شوند و در مواردی نیاز به اکسیدان ضعیف دارند.
اکسیدان و کیفیت مو
در انتخاب اکسیدان باید جنس و کیفیت مو لحاظ شود. موهای نازک، معمولی یا ضخیم به اکسیدان های مختلفی نیاز دارند. موهای نازک و معمولی به اکسیدان ضعیف نیاز دارند و در مواجه با اکسیدان های قوی، آسیب می بینند. معمولا اکسیدان های 3 یا 6 درصد برای موهای ضعیف، مناسب می باشد. اما برای موهای ضخیم حتما باید از اکسیدان قوی استفاده شود. موهای ضخیم در برابر اکسیدان و رنگ مو از خود مقاومت نشان می دهند. بنابراین باید از مواد قوی تری برای آن ها استفاده شود تا کوتیکول مو باز شود.
اکسیدان و میزان روشن شدن مو
برای افرادی که می خواهند موهای خود را روشن تر کنند، انتخاب اکسیدان بسیار حائز اهمیت می باشد. اکسیدان های 3 درصد و 6 درصد می توانند موها را یک تا دو درجه روشن تر کنند. اکسیدان 9 درصد و 12 درصد نیز به ترتیب موها را 3 درجه و 8 درجه روشن تر می کنند. طبق یک قاعده کلی می توان گفت به میزان هر سه درصد اکسیدان، مو تنها یک درجه روشن می شود. با این قاعده می توان اکسیدان مناسب را انتخاب کرد.

نسبت اکسیدان به رنگ مو

نسبت اکسیدان به رنگ مو

پس از انتخاب صحیح اکسیدان، نسبت اکسیدان به رنگ مو فاکتور مهمی است که باید رعایت شود. نسبت اکسیدان به رنگ مو به صورت یک به یک، یک واحد اکسیدان به یک و نیم واحد رنگ مو و یا دو واحد اکسیدان به یک واحد رنگ مو اضافه می شود. در صورتی که موهای بسیار روشن مد نظرتان باشد باید نسبت اکسیدان بیشتر باشد. اما برای رنگ های طبیعی و تیره می توان از اکسیدان یک به یک یا یک و نیم به یک استفاده کرد. بر روی بیشتر جعبه های رنگ مو، اکسیدان مناسب برای رنگ مو درج شده است. در نتیجه استفاده از راهنمای رنگ مو نیز می تواند کمک کننده باشد. در صورتی که از پودرهای دکلره استفاده می کنید، بهتر است از نسبت 1 واحد پودر به 2 واحد اکسیدان پیروی کنید تا مواد دکلره به خوبی اثر کند.
در پایان باید گفت با رعایت نسبت اکسیدان به رنگ مو می توانید رنگ موی با کیفیت تری داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که هر چه اکسیدان قوی تر باشد، احتمال آسیب رسیدن به موها افزایش پیدا می کند. بنابراین توصیه می شود حتی الامکان از اکسیدان های ضعیف استفاده کنید و برای نتیجه مطلوب، مدت زمان بیشتری صبر کنید.
سایت مانی نی برای راحتی حال مشتریان خود، مجموعه بسیار عالی از بهترین رنگ موها و سایر لوازم آرایشی-بهداشتی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فراهم کرده است. با مانی نی، با خیالی آسوده خرید کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه