سبد خرید شما خالی می باشد.
اگر رنگ مو تیره شد چه کنیم؟

رنگ کردن مو ترفندی است که برای ایجاد استایل جدید، تنوع در چهره و یا حتی رفع عیوب ظاهری بکار گرفته می شود. گاهی بعد از به اتمام رسیدن پروسه رنگ کردن موها، رنگ موی حاصل تیره تر از چیزی می شود که انتظار آن را داشته ایم. اگر چه رنگ های تیره جذابیت های خاص و انحصاری دارند اما چون رنگ منتخب اصلی با نتیجه به دست آمده تفاوت زیادی دارد، افراد به دنبال ایجاد تغییر و رسیدن به رنگ مورد علاقه خود و یا حداقل چیزی نزدیک به آن خواهند بود. به همین دلیل در این نوشتار راهکارهایی ارائه می شود که افراد با استفاده از آن ها بتوانند رنگ موی تیره خود را به رنگ دلخواه تبدیل نمایند.

اگر رنگ مو تیره شد چه کنیم؟

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟

رنگ کردن مو اگر چه به ظاهر کار راحتی به نظر می رسد اما در حقیقت فعالیتی بسیار تخصصی و دقیق است که بدون رعایت نکات و ریزه کاری های آن نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت. لذا توصیه می شود که متقاضیان این کار را به افراد کاردان سپرده و از نتایج جذاب آن لذت ببرند. اما در صورتیکه این امکان وجود نداشته باشد و یا به هر دلیل رنگ مو تیره تر از چیزی که انتظار آن می رود بشود، می توان با استفاده از روش های خاص زیر، رنگ مو را تا چند درجه روشن تر کرد.

  • شستن موها بلافاصله پس از اتمام پروسه رنگ گذاری: حتما شنیده اید که بعد از رنگ کردن موها باید تا دو یا سه روز از شستن آن ها اجتناب شود تا رنگ مو تثبیت شود و از بین نرود. حال اگر رنگ مو تیره شده باشد، می توان بلافاصله آن را با استفاده از شامپوهای روزانه مورد شستشو قرار داد. این کار می تواند تا حدودی رنگ مو را روشن تر کند.
  • شستن موها با شامپوهای ضد شوره: برای کم رنگ کردن موهای تیره، می توان از شامپوهای ضد شوره بهره گرفت. به این صورت که مخلوطی را با استفاده از جوش شیرین و این شامپو درست کرده و روی موها ماساژ داد. لازم به ذکر است که برای شستشوی پایانی در این روش باید از آب سرد استفاده شود.
  • شستن موها با استفاده از شامپوهای روشن کننده: شامپوهایی که در بازار تحت عنوان روشن کننده ارائه می شوند در این گونه مواقع می توانند موثر واقع شوند. به طور متوسط سه بار شستشو دادن موها با این شامپوها می تواند رنگ تیره موها را از بین ببرد.

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟

  • استفاده از مواد شیمیایی برای کم رنگ کردن موها: یکی از روش های دیگر برای روشن کردن موهای تیره، استفاده از اکسیدان های مختلف است. اینکه چند درجه رنگ مو باید روشن شود در انتخاب مواد مورد نیاز برای این کار اثر گذار است. اگر مو تنها نیازمند یک درجه تغییر رنگ باشد، باید از اکسیدان شماره یک استفاده شود. اما اگر میزان تغییر مورد نظر در حد 4 تا 5 درجه باشد، باید از اکسیدان شماره 3 بهره گرفته شود. رنگ های اسپشیال نیز در این مواقع می تواند کمک کننده باشد.
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب: برای کم رنگ کردن رنگ موی تیره می توان در مقابل آفتاب قرار گرفت. این کار می تواند تا حدودی رنگ مو را روشن کند اما تغییرات زیاد با استفاده از این شیوه به دست نخواهد آمد.
  • شنا کردن در آب شور: شاید عجیب به نظر برسد اما شنا کردن در آب های شور می تواند سبب روشن شدن رنگ مو شود. بنابراین چنانچه به آب شور دریا دسترسی وجود داشته باشد با استفاده از این روش می توان رنگ موی تیره را کم رنگ تر کرد.
  • شنا در آب استخر: وجود کلر در آب استخرها می تواند به روشن شدن رنگ موی تیره کمک کند. اما با توجه به اینکه این روش شکنندگی مو را نیز افزایش می دهد، استفاده از آن تنها در صورتی توصیه می شود که بکارگیری روش های دیگر امکان پذیر نباشد.
  • استفاده از پودر دکلره برای کم رنگ کردن رنگ مو: این روش تنها زمانی قابل استفاده است که بیشتر از نیم ساعت از رنگ کردن موها نگذشته باشد. برای اینکار باید یک قاشق سر پر پودر دکلره را با 25 میلی گرم اکسیدان شماره یک مخلوط کرده و کمی شامپو به آن اضافه نموده و بعد مخلوط حاصل را روی موهای خیس به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ داد. بهتر است این عمل رو به روی آینه انجام شود تا زمانی که موها به رنگ دلخواه رسید، سریع آبکشی شود.
نوشتن دیدگاه