سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ موی فندقی برای موهای سفید

سفید شدن موها مسئله ای است که دیر یا زود همه انسان ها را درگیر خود می کند اما برخی از افراد قادر به پذیرش این مسئله نیستند و تاثیرات منفی زیادی از این واقعه طبیعی دریافت می کنند که گاهی روند عادی زندگی آنان را دچار اختلال می کند. از این رو به دنبال راهکارهایی برای بازگرداندن رنگ موهای خود به حالت قبل هستند. رنگ کردن مو شاید اولین و بدیهی ترین گزینه پیش روی این افراد است. می دانیم که دلیل سفید شدن موها، حذف ملانوسیت از بافت آن ها است. به همین دلیل رنگ کردن موهای سفید به راحتی موهای معمولی نیست و لازم است نکاتی در این رابطه رعایت شود. به علاوه در انتخاب رنگ برای این موها باید دقت شود و از رنگ های طبیعی مانند فندقی، که رنگی گرم و زیبا است برای اینکار بهره گیری شود.

رنگ موی فندقی برای موهای سفید

روش های رنگ کردن موهای سفید

فرقی نمی کند که دلیل سفید شدن موها ژنتیک باشد یا عامل دیگری نظیر استرس، در هر صورت برای ایجاد تغییر رنگ بر روی موها باید نکات خاص آن لحاظ گردد. در غیر این صورت موها رنگ نمی گیرند و حتی اگر کمی تغییر رنگ داشته باشند نیز به سرعت آن را از دست داده و مجدداً سفید می شوند. به طور کلی سه روش پیگمنت تراپی، مردانساژ و شامپوهای شیمیایی برای رنگ کردن موهای سفید ابداع شده است:

  • پیگمنت تراپی: این متد رنگ کردن موهای سفید، شامل دو مرحله است. در گام نخست باید موها با استفاده از رنگ های طبیعی با شماره مورد نظر رنگ شوند. به عنوان مثال اگر رنگ شماره 8 مد نظر قرار دارد در مرحله اول باید موها توسط رنگ نچرال شماره 8 رنگ شوند. بعد از شستن و خشک کردن موها، می توان رنگ دلخواه را بر روی موها قرار داد. این روش می تواند درصد موفقیت بسیار بالایی داشته باشد.
  • مردانساژ: این روش تنها در زمانی قابل استفاده است که نسبت موهای سفید به کل، کمتر از 20 درصد باشد. در غیر این صورت برای رنگ کردن موهای سفید باید از روش های دیگر بهره گیری شود. برای مردانساژ کردن موها باید ابتدا آن ها را به چهار بخش تقسیم کرد. سپس موها با استفاده از برس رنگ به اکسیدان 2 یا 3 درصد آغشته شده و به مدت 15 الی 20 دقیقه استراحت کند. در این مرحله با استفاده از یک حوله یکبار مصرف، اکسیدان ها از روی مو پاک می شوند. دقت کنید که موها به هیچ عنوان شسته نمی شوند و صرفاً توسط پنبه یا حوله پاک می شوند. حال می توان رنگ اصلی را بدون نگرانی ترکیب نموده و روی موها قرار داد.
  • شامپوهای شیمیایی: چنانچه درصد موهای سفید نسبت به کل موها بیشتر از 20 درصد باشد باید از یک پیمانه دکلره با یک و نیم پیمانه اکسیدان 6 درصد استفاده شود. یعنی اکسیدان و دکلره با حجم گفته شده در ظرف مخصوص با مقداری شامپو رنگ ترکیب شده و روی موها به مدت 15 دقیقه ماساژ داده می شوند. در این مرحله باید موها شسته شده و خشک شوند. در نهایت با استفاده از رنگ موی اصلی، می توان موها را به رنگ دلخواه درآورد.

روش های رنگ کردن موهای سفید 

 فرمول رنگ موی فندقی برای موهای سفید

برای به دست آوردن ترکیب رنگ موی فندقی بر روی موهای سفید می توان از فرمول های مختلفی استفاده نمود. شماره رنگ فندقی می تواند از 4 تا 7 متغیر باشد. چنانچه رنگ فندقی تیره مورد نظر باشد باید نصف تیوپ رنگ فندقی شماره 4 با یک چهارم تیوپ رنگ طبیعی پایه 5 به همراه یک چهارم تیوپ رنگ شکلاتی پایه 6 در ظرف مخصوص ترکیب رنگ ریخته شود. با افزودن واریاسیون آبی، بنفش و دودی به اندازه 2 سانتی متر و اکسیدان 6 درصد؛ رنگ موی فندقی آماده مصرف خواهد بود. این رنگ برای پوشاندن موهای سفید بسیار مطلوب و موثر عمل می کند. چنانچه رنگ فندقی با پایه 5 مد نظر باشد باید از ترکیب رنگ فندقی 5، طبیعی 5، شکلاتی 5 و اکسیدان 9 درصد بهره گیری شود. این رنگ جذاب، بسیار چشمگیر و زیبا خواهد بود اما لازم است این مسئله که رنگ مو باید با رنگ چشم ها و پوست همخوانی داشته باشد نیز مد نظر قرار گیرد تا نتیجه کار موجب زیباترشدن فرد و باز شدن رنگ چهره وی شود.

نوشتن دیدگاه