سبد خرید شما خالی می باشد.
ساده ترین روش رنگ مو

رنگ کردن موها از جذاب ترین و لذت بخش ترین تغییراتی است که یک فرد آن را تجربه می کند. به خصوص برای خانم ها که اهمیت ویژه ای برای ظاهر خود قائل هستند. اگر دلتان می خواهد موهایتان را رنگ کنید و نمی خواهید هزینه زیادی به آرایشگاه بدهید، می توانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید. ولی پیش از آن باید با نحوه انجام رنگ مو آشنا شوید. در این مقاله شما را با آسان ترین روش رنگ کردن مو آشنا می کنیم.

ساده ترین روش رنگ مو

آسان ترین روش برای رنگ کردن مو

اگر برای اولین بار قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که هنگام گذاشتن رنگ روی موها، باید هر تار مو به درستی به رنگ آغشته شود. برای شروع ابتدا باید از سمت ساقه مو و قسمت انتهایی آن شروع به رنگ کردن کنید. موهایتان را تا حدود پنج سانتی متر فاصله از ریشه با دقت رنگ کنید. ده دقیقه صبر کنید و سپس رنگ را به ریشه موهایتان هم بزنید. البته اگر خواستید رنگ مو را روی موهای سفید یا خاکستری بگذارید، بهتر است که از سمت ریشه مو شروع به رنگ‌ کردن کنید. اگر موهای نازکی دارید 30 دقیقه زمان دهید تا موهایتان رنگ بگیرد. اگر هم موهایتان ضخیم است 40 دقیقه صبر کنید. آبکشی مرحله ای بسیار مهم در رنگ کردن مو است و انجام اشتباه آن می تواند منجر به ریزش مو یا سوختگی آن شود. برای آبکشی کردن مو، باید موها را با آب سرد یا ولرم شست و شو داد. این آسان ترین روش برای انجام رنگ مو در خانه به دست خودتان است. حال برای گرفتن نتیجه بهتر باید به نکاتی توجه کنید. اول اینکه رنگ مو معمولا روی موهای دچار موخوره یا آسیب دیده نتیجه خوبی نمی دهد. پس بهتر است که قبل از شروع به رنگ کردن مو یک قیچی بردارید و قسمت های آسیب دیده را جدا کنید. نکته بعدی که باید به آن دقت کنید آشنایی با درجه بندی رنگ ها است. رنگ ها از درجه 1 تا 10 در بازار وجود دارند. هرچه از شماره یک به ده نزدیک تر شویم رنگ روشن تر می شود. همچنین لازم است که با شماره اکسیدان ها نیز آشنا باشید. اکسیدان ماده ای است که با رنگ مو ترکیب می شود و به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی رنگ مو استفاده می شود. اکسیدان شماره 1 رنگ را خیلی کم باز می کند. اکسیدان شماره 2 قادر است رنگ موهای سفید را اندکی باز کند و اکسیدان شماره 3 بیشترین قدرت روشن کنندگی را دارد. همچنین بهتر است که پیش از شروع کار اطراف صورت، گوش، گردن و پیشانی تان را با کرم آبرسان مرطوب کنید تا مانع برخورد رنگ با آن قسمت شود. حوله را دور گردن خود بپیچید تا رنگ با پوست گردنتان برخورد نکند زیرا پوست گردن بسیار التهاب پذیر است. از آنجایی که جنس ماده رنگ شیمیایی بوده و موجب آسیب رسیدن به پارچه می شود، بهتر است که لباستان را نیز در بیارید و لباسی کهنه تر بپوشید. رنگ موی لورال یکی از بهترین برندهای رنگ مو است. 

آسان ترین روش برای رنگ کردن مو

فیلم آموزش روش ساده رنگ کردن موی سر

پیش از گذاشتن رنگ روی مویتان، ابتدا کمی از ماده آن را روی قسمتی از پوست گردنتان امتحانی قرار دهید تا مطمئن شوید پوستتان به آن برند رنگ مو حساسیت نداشته باشد. در صورت بروز علائمی چون قرمزی پوست، التهاب و خارش باید هرچه سریع تر ماده را از روی پوستتان بشویید و از نوع دیگری از رنگ مو برای رنگ‌ کردن موهایتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حتما پیش از انجام کار موهایتان را خوب بشویید تا هیچ گونه چربی یا آلودگی روی آن باقی نماند. در غیر این صورت موها به خوبی رنگ نخواهند گرفت. انجام رنگ موی بیش از حد می تواند به موهایتان آسیب بزند. با رنگ کردن موها بیش از پنج یا شش دفعه در سال جنس مویتان خراب می شود و دچار ریزش مو خواهید شد. پس برای حفظ طراوت و شادابی موهایتان بهتر است که به دفعات کمتری موهایتان را رنگ کنید و هنگام رنگ کردن نکات گفته شده را رعایت کنید. در ادامه این مقاله، می توانید مراحل رنگ موی آسان را از طریق ویدیوی زیر مرحله به مرحله تماشا کنید. شماره رنگ مو مشکی طبیعی را می توانید در این مقاله مشاهده کنید و رنگ جذابی را برای خود به وجود آورید.

 جمع بندی
رنگ‌ کردن موها راهی مناسب برای تغییر ظاهر و ایجاد تنوع در آن است. هر چند وقت یک بار استایل خاصی از رنگ‌ مو بین دختران، بانوان و حتی آقایان ترند می شود و افراد زیادی وسوسه به امتحان آن می شوند. گرچه ممکن است هزینه های انجام آن کمی زیاد شود. به همین خاطر خیلی ها ترجیح می دهند که رنگ کردن مو را یاد بگیرند و آن را به تنهایی در خانه انجام دهند. در این مقاله آسان ترین روش رنگ مو و نکات مهم راجع به آن را برایتان شرح دادیم. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید باشد.

نوشتن دیدگاه