سبد خرید شما خالی می باشد.
آیا رنگ مو باعث تقویت مو میشود؟

یکی از سوالاتی که به ذهن علاقه مندان به رنگ مو متبادر می شود این است که آیا رنگ کردن موها موجب تقویت مو و بهتر شدن آن می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تاثیر رنگ مو بر روی موهای مختلف متفاوت است. چنانچه فردی موهای خشک و آسیب دیده داشته باشد و یا برای افرادی که با مشکل موخوره دست و پنجه نرم می کنند؛ استفاده از رنگ مو می تواند باعث بدتر شدن شرایط شود. اما اگر مو در شرایط نرمال و ایده آل قرار داشته باشد، نتیجه وابسته به نوع رنگ مورد استفاده و نحوه مصرف آن خواهد بود. اگر از رنگ های با کیفیت برای تغییر رنگ مو استفاده شود و همچنین کار به دست افراد خبره و کاردان سپرده شود، آسیبی به مو و ریشه آن وارد نخواهد شد. در غیر این صورت، موها از شرایط مطلوب قبلی خود فاصله گرفته و دچار مشکل می شوند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که استفاده نادرست از رنگ مو می تواند ریشه و ساقه مو را تخریب نماید و در بهترین شرایط، رنگ کردن موها تغییر منفی در مو ایجاد نخواهد نمود اما تقویت مثبت به هیچ عنوان نمی تواند نتیجه بکارگیری رنگ مو باشد. البته رنگ های طبیعی از این قائده مستثنی هستند.

آیا رنگ مو باعث تقویت مو میشود؟

تاثیر رنگ موی زیاد بر تقویت مو

برخی از بانوان عادت به استفاده مکرر از رنگ مو دارند. استفاده بیش از حد از رنگ های شیمیایی نه تنها باعث تقویت مو نمی شود بلکه موجب آسیب دیدن مو و تخریب آن می شود. این مسئله در مورد افرادی که موهای خود را دکلره می کنند بسیار حادتر است. چرا که برای بی رنگ کردن موها از مواد شیمیایی قوی استفاده می شود و مو و پوست سر در معرض این مواد ابتدا تضعیف می شوند و در مرحله بعد، مقاومت خود را از دست داده و تخریب می شوند. موهای کدر، خشک، سوخته و ... حاصل استفاده بی رویه از رنگ مو می باشد. اگر فردی برای رنگ کردن موهای خود از روش های سنتی و رنگ های طبیعی استفاده نماید، شرایط متفاوتی را برای موی سر خود به وجود آورده است. این رنگ ها نه تنها موجب خراب شدن مو و آسیب دیدن پوست سر نمی شوند، بلکه به برطرف شدن آسیب های موجود نیز کمک می کنند. لذا می توان گفت که تقویت مو با استفاده از رنگ کردن آنها، فقط در مورد رنگ های طبیعی صحت دارد.

تاثیر رنگ موی زیاد بر تقویت مو

آیا رنگ کردن واقعا باعث ضخیم شدن موی سر می‌شود؟

پس از رنگ کردن موها، افراد شاهد افزایش حجم موی سر خود هستند. این امر به دلیل تقویت موی سر نیست و علتی که باعث به وجود آمدن این حالت می شود؛ ضخیم شدن موی سر بعد از بکار بردن رنگ مو است.
موها در مجاورت رنگ به اندازه سه برابر قبل خود حجم می گیرند و به عبارت بهتر می توان گفت که رنگ کردن مو به آن ها بعد می دهد. این اتفاق اغلب از جانب بانوان بسیار خوشایند است. زیرا یکی از المان هایی که باعث گیرایی چهره می شود، موهای پر حجم و زیبا است. البته ضخیم شدن تارهای مو در زمان دکلره شدن حاصل نمی شود. چرا که دکلره و بی رنگ کردن مو و پودرهای مورد استفاده در این فرآیند، باعث کاهش تراکم موی سر می شوند و بعد در زمان استفاده از رنگ ساژ، صرفا حجم قبلی را بازیابی می کنند. آنچه در استفاده از رنگ مو مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت نکات و مواردی است که ایمنی و سلامت فرد را تحت تاثیر منفی قرار ندهد و نتایج مورد انتظار را در بالاترین سطح محقق سازد.

نوشتن دیدگاه