سبد خرید شما خالی می باشد.
راهکارهایی برای ثابت نگه داشتن رنگ مو

امروزه رنگ موهای فانتزی به یکی از ترندترین رنگ موهای سال تبدیل شده است و بسیاری از خانم ها دوست دارند که موهای خود را بدین شکل درآورند. ولی یکی از بزرگترین مشکلات رایج در خصوص این رنگ ها ثابت نگه داشتن رنگ مو است. دانستن این مسئله که برای تثبیت رنگ مو چه باید کرد یا علت زود پاک شدن رنگ مو چیست، بسیار مهم است. زیرا این اطلاعات می توانند تا حدودی در رفع این مشکل تاثیرگذار باشند. رشد موها و تغییر رنگ سریع ریشه ها پس از رنگ شدن نیز باعث دو رنگ شدن موها می شوند. همچنین در این شرایط نمایان شدن موهای سفید نیز ظاهر نامطلوبی را به شما می بخشند. همچنین تغییر نکردن رنگ مو برای سلامتی موها نیز بسیار مهم است، چرا که در این شرایط کمتر از مواد رنگ کننده استفاده می کنید. بنابراین آگاهی کافی درباره نحوه ثابت ماندن رنگ مو نکته ای ضروری در نگهداری از موها پس از رنگ به حساب می آید. روش های مختلفی برای شستشو و مراقبت از موهای رنگ کرده و دکلره وجود دارند. در این مقاله از ما نی نی با چندین راهکار ساده اما تاثیرگذار برای ثابت ماندن رنگ مود با شما همراه خواهیم بود. شماره رنگ مو مشکی طبیعی را می توانید در این مقاله مشاهده کنید و رنگ جذابی را برای خود به وجود آورید.

راهکارهایی برای ثابت نگه داشتن رنگ مو

ثابت نگه داشتن رنگ موی فانتزی

انواع رنگ مو فانتزی علیرغم زیبایی و جذابیت خود دوام بسیار کمی دارند و خیلی زود محو می شوند. به همین دلیل برخی از افراد از داشتن رنگ موی فانتزی مورد علاقه خود پشیمان می گردند. در ادامه چند راهکار برای ثابت نگه داشتن رنگ مو فانتزی ارائه شده است.

بلافاصله پس از رنگ کردن شامپو نکنید

آرایشگران مختلف توصیه می کنند که تا 2 روز پس از رنگ کردن موها به خصوص رنگ فانتزی نباید موهای خود را با شامپو بشویید. زیرا ترکیبات موجود در شامپو رنگ موی شما را کدر و کم رنگ می کنند.

از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

برای تثبیت رنگ موها توصیه می شود که حتما از شامپوهای تثبیت کننده و مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. شامپوهای معمولی با فرمولاسیون خود توانایی از بین بردن رنگ مو و کدر شدن آن را دارند. از این رو بهتر است که بعد از رنگ کردن موهای خود یک شامپوی عالی از یک برند معتبر را خریداری نمایید. این نوع محصول مانع از هدر رفتن زمان و هزینه صرف شده بابت رنگ کردن موهای شما می شود.

از سشوار استفاده نکنید

به یاد داشته باشید که هر چقدر حرارت سشوار بیشتر باشد، کراتین بیشتری در موها از بین می رود. این امر باعث کاهش درخشندگی رنگ مو به ویژه رنگ های فانتزی می شود. در واقع وسایل حرارتی مانند سشوار و اتوی مو با حرارت بالا و حتی نور خورشید می تواند ثبات رنگ موی شما را تهدید کند. بنابراین بهتر است که با حذف یا کاهش این موارد تا حد امکان از رنگ موهای خود لذت ببرید.

ثابت نگه داشتن رنگ موی فانتزی


فیلتر تصفیه آب داشته باشید

متاسفانه آب در بسیاری از مناطق ایران کلر زیادی دارد که این ماده رنگ موها را محو می کند. پیشنهاد ما این است که برای مراقبت از رنگ موی خود حتما یک فیلتر تصفیه کننده آب روی دوش حمام نصب نمایید.

تثبیت رنگ موی دکلره شده

راه حل های ارائه شده در این بخش به شما کمک می کنند که تغییر رنگ و کدر شدن رنگ موهای خود را به حداقل برسانید.

2فقط الی 3 بار در هفته موهای خود را بشویید

برای ثابت نگه داشتن رنگ موی خود به یاد داشته باشید که نباید بیشتر از 2 الی 3 بار در هفته موهای خود را بشویید. زیرا شستن زیاد علاوه بر افزایش خشکی و ریزش مو به رنگ آن ها نیز آسیب می رساند. اگر به دلایلی مجبور شدید که بیش از این تعداد در هفته موهای خود را بشویید، از شامپوهای ملایم استفاده کنید. شامپوهای مناسب موهای خشک قدرت شویندگی کمتری دارند و آسیب اندکی به موهای دکلره شده می زند.

از آب داغ برای شستشوی موهای دکلره شده استفاده نکنید

آب داغ علاوه بر خشکی، شکنندگی و ریزش موها باعث کم رنگ شدن سریع رنگ مو می شود. بنابراین توصیه می شود که هرگز از آب داغ برای شستشوی موها استفاده نکنید. در این شرایط آب ولرم بهترین جایگزین است.

از اسپری تثبیت کننده رنگ موهای دکلره استفاده کنید

هنگامی که هنوز موهایتان خیس است، از اسپری های مخصوص ثابت نگه داشتن رنگ مو استفاده کنید. این نوع محصولات با نرم کردن موها از وز شدن آن ها جلوگیری می نمایند.

تثبیت رنگ موی دکلره شده

از نرم کننده و ماسک مخصوص موهای دکلره استفاده کنید

بسیاری از افراد پس از رنگ کردن موهای خود شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده را مورد استفاده قرار می دهند. اما این اشخاص شستشوی موها با نرم کننده مخصوص را نیز نباید فراموش کنند. نرم کننده با باز کردن گره های مو عمل شانه کردن را تسهیل می کند. همچنین این محصولات به حفظ رنگ مو و درخشش آن کمک می نمایند. همچنین استفاده از انواع ماسک های خانگی یا آماده برای تثبیت رنگ مو بسیار مفید است. در هنگام خرید دقت داشته باشید که این محصول باید مخصوص موهای دکلره باشد.

نوشتن دیدگاه