سبد خرید شما خالی می باشد.
اگر اکسیدان رنگ کم باشد چه میشود

یکی از کلیدی ترین ترکیباتی که در رنگ مو استفاده می شود، اکسیدان است. این ماده تاثیر بسیار زیادی در تغییر رنگ موی شما دارد. در واقع در صورتی که اکسیدانی در رنگ مو استفاده نشود، عملیات رنگ زدن کاملا با شکست مواجه می شود. در این مطلب تصمیم داریم درخصوص اکسیدان و مقادیر آن در رنگ مو صحبت کنیم. احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که چرا رنگ مویی که در خانه امتحان می کنیم، نتیجه ای متفاوت از همان رنگ مو در آرایشگاه دارد. اینکه آرایشگران تخصص زیادی در زمینه رنگ مو دارند قطعا غیرقابل چشم پوشی است. اما یکی از نکات مهمی که دقت به آن در رسیدن شما به رنگ موی دلخواهتان کمک می کند مقدار اکسیدان مورد استفاده در ترکیب رنگ مو است.

اکسیدان ها نیز همانند رنگ موهای موجود در بازار لیست متنوعی داشته و هریک دارای درصدها و اندازه های متفاوتی هستند. هرکدام از این درجه ها برای پایه رنگ مخصوصی مناسب هستند که شما می بایست با توجه به رنگ مورد نظر خود، اکسیدانی مناسب را تهیه کنید. گاهی برای افراد این ابهام پیش می آید که در صورت کم یا زیاد شدن اکسیدان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این دو حالت ما با دو نتیجه متفاوت رو به رو خواهیم شد:

  • اگر اکسیدان رنگ کم باشد، رنگ نمی تواند تاثیر خود را به خوبی گذاشته و در نتیجه موها به درستی رنگ نخواهند شد.
  • در صورت افزایش مقدار اکسیدان از حد لازم، رنگ مو روشن تر از نتیجه مد نظر خواهد شد و این امکان نیز وجود دارد که به بافت و سلامت موها نیز آسیب وارد گردد.

اگر اکسیدان رنگ کم باشد چه میشود

نسبت اکسیدان به رنگ مو چقدر است؟ 

قطعا برای اینکه بتوانید رنگ موی دلخواه خود را داشته باشید می بایست به مقدار اکسیدان موردنظر دقت کنید. نسبت اکسیدان به رنگ مو نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. در صورت عدم تناسب در این مقادیر این امکان وجود دارد که موهای شما دچار سوختگی شده و یا رنگ آن به قرمزی نامطلوبی برسد. برای اینکه بتوانید بهترین ترکیب رنگ مو و اکسیدان را داشته باشید نیاز است تا به چند فاکتور بسیار مهم دقت داشته باشید:

  • در ابتدا رنگ را داخل ظرف موردنظر ریخته و آن را با واریاسیون موردنظر به خوبی مخلوط کنید.
  • حتما در انتخاب مقدار اکسیدان و رنگ و ایجاد تعادل در آن ها، به مقدار و حجم موی خود دقت داشته باشید.
  • مقدار اصولی اکسیدان به این صورت تعریف شده که به اندازه مقدار رنگی که درون ظرف می ریزید از مقادیر مساوی اکسیدان هم استفاده کنید. البته این تنها برای برخی از رنگ ها به کار می رود و نیاز است برای برخی از رنگ ها از مقادیر بیشتری اکسیدان استفاده کنید.
  • برای اینکه به نسبت صحیح اکسیدان برسید، بهتر است قبل از هرکاری به اطلاعات درج شده بر ریو تیوپ رنگ دقت کنید. این اطلاعات شامل مقادیر لازم اکسیدان نیز هست. عبارت 1:1 یعنی اکسیدان و رنگ مو به مقدار مساوی مورد استفاده قرار گیرند و عبارت 1:2 به این معنی است که مقدار اکسیدان می بایست دو برابر مقدار رنگ باشد.

نسبت اکسیدان به رنگ مو چقدر است؟

آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان امکان پذیر است؟

پاسخ به اینکه آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان امکان پذیر است یا خیر، می تواند راهگشای افراد در زمینه رنگ مو باشد. قطعا با مطالعه مطالب بخش های قبلی متوجه شده اید که اکسیدان نقشی تعیین کننده در نتیجه نهایی رنگ موی شما خواهد داشت. بنابراین می توان نتیجه گرفت عدم استفاده از اکسیدان می تواند موی شما را با مشکلات عدیده ای مواجه کند. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درخصوص اکسیدان و نحوه استفاده از آن کسب کنید می توانید به صورت آنلاین به سایت مانی نی مارکت مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه