سبد خرید شما خالی می باشد.
عوارض رنگ کردن مو چیست؟

استفاده مکرر از مواد شیمیایی می‌تواند عوارض بسیاری در پی داشته باشد. رنگ مو که دیگر جای خود دارد! اما چگونه می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد؟ اصلاً این عوارض تا کجا پیش رفته اند؟ همه این‌ها را در این مقاله برسی خواهیم کرد. رنگ موی بیول یکی از رنگ موهای با کیفیت عرضه شده در فروشگاه اینترنتی مانی نی مارکت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول با کارشناسان مانی نی تماس بگیرید.

عوارض رنگ کردن مو چیست؟

به طور کلی استفاده مستمر از مواد شیمیایی برای موها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. این مواد روی فولیکول‌های اصیل موهای شما تاثیر بدی می‌گذارند. همچنین در بلند مدت می‌توانند رنگ دانه‌های اصلی موهای شما را از بین ببرند. به این ترتیب موهای شما زودتر از آنچه فکر می‌کنید سفید خواهد شد. شرایط پوستی خاص شما نیز می‌تواند شرایط را برای عوارض بیشتر رنگ مو فراهم کند. اگزما و پسوریازیس دو بیماری پوستی هستند که می‌توانند این واکنش‌ها را شدید‌تر کنند. رنگ کردن مو در این افراد ممکن است منجر به خارش پوست سر، قرمزی و یا تورم در پوست سر یا دیگر بخش‌های حساس پوست شود. تنفس بوی شایع از مواد شیمیایی رنگ مو می‌تواند برای بسیاری مضر باشد. افرادی که مستعد آسم و دیگر بیماری‌های ریوی هستند؛ بیش از سایرین در معرض خطر هستند. توصیه ما این است که حین بارداری و شیردهی به هیچ عنوان موهای خود را رنگ نکنید. بسیاری از واکنش‌های آلرژیک به دلیل قوی بودن بدن مادر دیده نمی‌شوند. اما تاثیر خود را روی نوزاد و یا جنین خواهند گذاشت.

عوارض رنگ کردن مو چیست؟

مواد شیمایی از جمله اصلی‌ترین عوارض رنگ کردن مو

آمونیاک و پراکسید دو ماده مضر برای موهای شما هستند. این مواد در بسیاری از رنگ موها به کار گرفته می‌شوند. پراکسید ماده‌‌ای است که رنگ موی اصلی شما را به مرور زمان از بین می‌برد. آمونیاک نیز موجب شکسته شدن ساقه موها و از بین رفتن حالت اصلی موها می‌شود. این دو ماده زمانی که در کنار هم باشند می‌توانند موجب خشن و شکننده شدن موهای شما نیز شوند. رزورسینول از دیگر مواد شیمیایی است که در رنگ موها یافت می‌شود. این ماده یکی از موادی است که می‌تواند دروازه ورود سرطان به بدن شما باشد. اصلی‌ترین دلیل آن نیز جلوگیری از عملکرد صحیح غدد درون ریز است. همچنین استفاده بیش از اندازه از آن می‌تواند تداخل هورمونی ایجاد کند. پارافنین دی آمید یکی از مواد آلرژیک است که در بسیاری از محصولات شیمیایی مخصوص موها به کار گرفته می‌شود. این ماده در اکثر رنگ‌های دائمی دیده می‌شود. به طور کلی واکنش‌های آلرژیک به رنگ موها کم دیده می‌شود. با این حال بهتر است بیش از گذشته مراقب باشید.

مواد شیمایی از جمله اصلی‌ترین عوارض رنگ کردن مو

چگونه از بروز عوارض رنگ مو جلوگیری کنیم؟

روش استفاده از رنگ مو از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی بهتر است پیش از رنگ کردن، بسته بندی رنگ را به دقت مطالعه کنید. از نسبت‌های رنگی که تمایل دارید به آن برسید نیز اطلاعات کافی داشته باشید.
به طور میانگین سرعت رشد موها در ماه 1 سانتی متر است. از این رو تا حدود سه یا چهار هفته پس از رنگ کردن رنگ اصلی موهای شما نمایان نخواهد شد. بهتر است زمانی را برای استراحت موها قرار دهید. رنگ کردن مکرر موها عوارض بیشتری برای شما به همراه دارد. از جمله نگران کننده‌ترین عوارض رنگ موها می‌توان به عوارض آلرژیک اشاره کرد. برای جلوگیری از ابتلا به این عوارض پیش از رنگ کردن تست آلرژیک انجام دهید. آرایشگرهای گرامی به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از رنگ مو حتماً باید از دستکش استفاده کرد. همچنین برای کاهش تاثیر مخرب رنگ مو بر قسمت‌های رویش مو و پوست صورت، از وازلین یا کرم‌های همانند آن استفاده کنید.

عوارض رنگ کردن مو چیست؟

دوش گرفتن و جلوگیری از بروز عوارض

اگر می‌خواهید عوارض کمتری شامل حالتان شود؛ کمتر موهایتان را بشویید. به طور کلی پس از اولین شست و شوی رنگ، منافذ پوست سر بیشتر باز می‌شوند. با شست و شوی بیشتر در این زمان می‌توانید احتمال انواع واکنش‌های تحریکی پوست سر و آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید. همچنین رنگ موی ثابت‌تری خواهید داشت. انتخاب شامپو پس از رنگ کردن مو می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض رنگ مو جلوگیری کند. شامپوهای بدون سولفات برای موهای رنگ شده بهتر هستند. اگر این شامپوها نرم کننده هم باشند که نورعلی نور می‌شود! اگر شما هم همانند من به دوش آب گرم علاقه دارید؛ بهتر است شیوه دوش گرفتن خود را کمی تغییر دهید. آب گرم علاوه بر اینکه می‌تواند ثبات رنگ شما را کمتر کند؛ موجب شکننده شدن موها نیز می‌شود. از این رو بهتر است از آب ولرم یا سرد برای شست و شوی موها استفاده کنید. بهتر است پس از هر بار دوش گرفتن یک سری مراقبت از مو داشته باشید. ماسک‌های مراقبت از پوست که با روغن‌های طبیعی تهیه شده‌‌اند می‌توانند از بسیاری از آسیب‌های رنگ مو جلوگیری کنند. عوارض رنگ مو و استفاده مکرر از آن بر هیچ کس پوشیده نیست. این عوارض می‌توانند بسیار مخرب‌تر از آنچه تصور می‌کنید باشند. اما چه راه‌هایی برای جلوگیری از بروز این عوارض وجود دارد؟! در این مقاله به همه این موارد اشاره کرده ایم.

نوشتن دیدگاه