سبد خرید شما خالی می باشد.
همه چیز درباره شامپو رنگ مو

تنها خانم‌ها نیستند که از رنگ مو استفاده می‌کنند. برخی از آقایان نیز پس از میان‌سالی و یا به دلایل ژنتیکی دچار سفیدی مو می‌شوند و تمایل دارند که از رنگ مو یا شامپو رنگ مو برای پوشاندن این سفیدی‌ها استفاده کنند. حتماً اطلاعات زیادی در رابطه رنگ موهای طبیعی و مصنوعی دارید، اما شاید کمتر شنیده باشید که افرادی هستند که از شامپو رنگ مو برای پوشاندن سفیدی موهایشان استفاده می‌کنند. شامپو رنگ مو یک ترکیب شیمیایی است که در سال‌های اخیر استفاده از آن باب شده و بیشتر آقایان که دارای موهای کم حجم‌تری نسبت به خانم‌ها هستند از آن استفاده می‌کنند. طیف رنگی شامپو رنگ مو معمولاً دارای رنگ‌ های تیره هستند. در این نوشتار سعی داریم نکاتی را درباره شامپو رنگ مو و عوارض استفاده از این نوع شامپو برای شما عنوان کنیم.


رنگ کردن مو امروزه زن و مرد ندارد و بسیاری از آقایان نیز به دلیل سفید شدن موها مرتب ناچار هستند موهای خود را رنگ کنند؛ اما محصولاتی مانند شامپو رنگ مو به دلیل اینکه هزینه بالایی ندارند و همچنین می‌توان از آن‌ها به راحتی برای رنگ کردن مو استفاده کرد، توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان را به خود جلب کرده است. افرادی که به دنبال رنگ کردن موقت مو هستند ممکن است از این روش استفاده کنند. این شامپوها دارای رنگ دانه ‌هایی هستند که روی تارهای مو قرار می‌گیرد و باعث تغییر رنگ آن می‌شود. معمولا دارای رنگ‌های قهوه‌ای تیره بوده و تنوع رنگی چندان بالایی ندارند. مکانیسم شامپو رنگ مو به این صورت است که پس از چند بار شست و شو این لایه نازک رنگ که روی ساقه موها ایجاد شده از بین می‌رود و باید مرتب تمدید شود. معمولاً افرادی که موهای کوتاهی دارند از شامپو رنگ مو استفاده می‌کنند؛ اما استفاده از شامپو رنگ مو نسبت به رنگ موهای دائمی دارای عوارض و ایجاد کننده آلرژی است.

همه چیز درباره شامپو رنگ مو

آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟

شامپو رنگ مو نیز مانند سایر فرآورده‌های شیمیایی و آرایشی ممکن است افراد را دچار حساسیت پوستی و یا مشکلات دیگری کند. افرادی که دارای موهای زبر و خشن هستند می‌توانند دچار مشکلاتی نظیر بیماری‌های داخلی و عمومی ‌شوند. چرا که موهای آن‌ها سخت رنگ می‌گیرد و باید مرتب از این شامپوها استفاده کنند. استفاده طولانی مدت از شامپو رنگ مو موجب بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان خون می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از شامپو رنگ مو با مضرات آن آشنا باشید. برخی افراد به خاطر استفاده از شامپو رنگ مو به صورت مرتب در قسمت پوست سر خود دچار تاول‌های ریز و درشت می‌شوند که ممکن است تاول‌ها پاره شود و عفونت‌های ثانویه ایجاد کنند. برخی افراد نیز پس از شستشوی مرتب و استفاده از شامپو رنگ مو این حساسیت‌های پوستی را به پوست صورت و بدن خود نیز منتقل می‌کنند. به دلیل وجود فلزاتی مانند سرب در شامپوهای رنگ مو استفاده از آن‌ها برای تمام سلول‌ها و اندام‌های بدن مضر است و ممکن است اندام‌هایی مانند کبد و ریه را دچار مشکلات جدی کند. توصیه می‌شود که بیش از یک بار در ماه از این شامپوها استفاده نشود. چرا که مصرف روزانه آن باعث تحریک های پوستی شده و مشکلات بیشتری را برای افراد ایجاد می کند.

آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟

شامپوهای رنگ مو چه عوارضی برای سلامتی دارد؟

مکانیسم رنگ موی دائمی به این صورت است که رنگدانه های طبیعی مو را خارج می‌کنند و با رنگ‌های جدید سبب تقویت رنگ مو می‌شوند؛ اما استفاده از شامپو رنگ مو تنها ساقه مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به سرعت موها رنگ خود را از دست می دهند. به دلیل موقتی بودن اثر شامپو رنگ مو و از بین رفتن آن با شستشوی مکرر، افرادی که از این رنگ موها استفاده می‌کنند باید به صورت روزانه و هفتگی آن را شارژ کنند؛ اما توصیه ما این است که برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان پوست بیشتر از یک بار در ماه از این شامپوها استفاده نشود. چرا که میزان سرب موجود در آن باعث بروز بیماری‌های جدی و همچنین حساسیت‌های پوستی مانند قرمز شدن، متورم شدن پوست و ایجاد تاول‌های پوستی می‌شود. از عوارض دیگری که به دلیل استفاده از شامپو رنگ مو ایجاد می‌شود از بین رفتن درخشندگی موها، کدر شدن آن‌ها، خشکی و ضعیف و شکننده شدن ساقه مو است. افرادی که دچار مشکلاتی نظیر اگزما و پسوریازیس هستند بهتر است از شامپوهای رنگ مو استفاده نکنند. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو برای افرادی که دچار ناراحتی‌های تنفسی هستند ایجاد مشکل می‌کند. چنین افرادی بهتر است از رنگ موهای طبیعی برای رنگ بخشیدن به موهای خود استفاده کنند. استفاده از حنا به عنوان یک رنگ طبیعی و ترکیبی از آب هویج و آب چغندر، قهوه چای بابونه و همچنین حنا و قهوه رنگ‌های بسیار زیبایی هستند که به جای رنگ موهای شیمیایی و شامپوهای رنگ مو می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه