سبد خرید شما خالی می باشد.
آموزش کامل رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان + نکات حرفه ای

رنگ نمودن مو علاوه بر اینکه بسیار آسان است، جلوه و جذابیت خاصی به چهره می بخشد. از این رو بسیاری از خانم ها برای ایجاد تغییر در چهره شان به رنگ کردن موهایشان اقدام می کنند. البته در حال حاضر انجام این کار در آرایشگاه هزینه بالایی را به همراه دارد. به همین دلیل برخی از افراد خودشان برای رنگ کردن مو در خانه دست به کار می شوند. اما به دلیل وجود تعداد زیادی از محصولات رنگ مو و تکنیک های مختلف به سختی می توان دریافت که چطور می توان به درستی موها را در خانه رنگ کرد. اگر شما نیز قصد انجام چنین کاری را دارید، دانستن نکاتی مهم برای رنگ کردن بهتر موها می تواند برایتان مفید و جالب توجه باشد. به هر رنگی مانند بالیاژ، قهوه ای تیره، بلوند، زیتونی یا سایر رنگ ها که فکر کنید، یادگیری مراحل این کار و انجام درست آن ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری است. همچنین رعایت این نکات که در این مطلب از ما نی نی مطرح کرده ایم، نقش موثری در ماندگاری بیشتر رنگ موی شما دارند. پس برای یادگیری این روش سرگرم کننده و راحت تغییر ظاهر با ما در ادامه همراه باشید.

آموزش کامل رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان + نکات حرفه ای

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه از زبان آرایشگران

برای اینکه موهای خود را رنگ کنید، پیش از انجام هر کاری باید لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. گاهی اوقات در اثر بلندی موها یا ضخامت آن ها به بیش از یک جعبه رنگ مو نیاز دارید. به همین دلیل بهتر است که از ابتدا دو تیوپ از آن را خریداری نمایید که کل سر خود را بسته به ضخامت موهایتان بپوشانید. این لوازم عبارتند از:

  • رنگ موی دلخواه
  • اکسیدان
  • برس مخصوص رنگ کردن مو
  • پاک کننده آرایش
  • دستکش پلاستیکی
  • مرطوب کننده لب جامد

همچنین به یاد داشته باشید که در هنگام رنگ کردن مو در خانه بهتر است که رنگ انتخابی خود را در دو سایه شامل روشن تر یا تیره تر از رنگ موی فعلی خود انتخاب کنید. در ضمن نتیجه بدست آمده رنگی بین رنگ طبیعی موی شما و تصویر ارائه شده روی جعبه خواهد شد. در ادامه مراحل انجام این کار شرح داده شده است.

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه از زبان آرایشگران

محافظت از پوست صورت از رنگ

لک شدن پیشانی با لکه های رنگ تصویری ناخوشایند را به وجود می آورد. در این شرایط می توانید برای محافظت از پوست خود در برابر رنگ از یک مرطوب کننده لب جامد استفاده کنید. بدین صورت که این محصول را در راستای خط موی خود بکشید. همچنین شما می توانید برای پاک کردن هر گونه رنگی از پوست از پاک کننده های صورت استفاده کنید. اگر پس از اتمام رنگ کاری لکه ها را پاک نمایید، ممکن است که لکه ها روی پوست باقی بمانند؛ بنابراین فوری نسبت به پاکسازی آن ها مبادرت ورزید.

رنگ ها را با یکدیگر ترکیب نکنید

به طور معمول نتیجه بدست آمده از یک رنگ مو نیز کمی از تصویر نشان داده شده روی جعبه آن متفاوت است. بنابراین نتیجه حاصل از ترکیب کردن رنگ ها به راحتی قابل پیش بینی نیست. به همین دلیل بهتر است که در هنگام ادغام رنگ ها از یک متخصص کمک بگیرید، در غیر این صورت تنها از یک رنگ استفاده کنید.

رنگ موی جدید را تست کنید

یکی دیگر از نکات رنگ کردن مو در خانه امتحان کردن رنگ موی جدید با موهای کوتاه شده یا یک تار مو است. در این صورت متوجه رضایت یا عدم رضایت خود از رنگ موی حاصل می شوید.

مانع از کثیف شدن لباس، دست و زمین شوید

برای جلوگیری از کثیف شدن لباس خود می توانید از یک پیراهن جلو دکمه دار کمک بگیرید. در غیر این صورت باید لباسی بپوشید که به راحتی از سر شما بیرون بیاید. همچنین برای ممانعت از آلوده شدن زمین قسمت های مورد نظر را با کیسه زباله، حوله یا ملحفه بپوشانید. از دستکش های پلاستیکی نیز می توان برای حفاظت از دست ها در برابر آلوده شدن محافظت کرد.

از کاسه مخصوص رنگ استفاده کنید

ریختن رنگ و پخش آن روی موها کاری آسان اما نامرتب و کثیف است. برای انجام این کار بهتر است که رنگ را در کاسه ای ترکیب کرده و با کمک براش رنگ روی موها پخش کنید. به طور کلی باید پیش از شروع رنگ کرده مو در خانه تمام لوازم مورد نیاز خود را کنارتان بگذارید.

رنگ کردن موها را از ریشه شروع کنید

ریشه های مو برای رنگ گرفتن به زمان بیشتری نیاز دارند، بنابراین در ابتدا این قسمت ها را رنگ کنید. همچنین باید مانند حرفه ای ها موهای خود را به چهار تا شش بخش تقسیم نموده و پس از رنگ کردن ریشه موها رنگ را به بقیه قسمت های مو بزنید.

رنگ کردن موها را از ریشه شروع کنید

برای دیدن پشت سر خود از دو آینه کمک بگیرید

رنگ کردن مو در خانه کمی پیچیده است. اگر شما موهایتان را جلوی آینه حمام رنگ می کنید، از یک آینه دیگر نیز در پشت سر خود کمک بگیرید. این امر باعث می شود که هیچ قسمتی از سر بدون رنگ باقی نماند.
از کلاه رنگ استفاده کنید تمام موها را پس از اتمام فرآیند مالیدن رنگ با استفاده از یک کلاه رنگ بپوشانید. این امر علاوه بر جلوگیری از چکیدن رنگ باعث سریع تر رنگ شدن آن ها نیز می شود. بعد از گذشت 45 دقیقه می توانید با خیالی آسوده موهای خود را بشویید و از تغییر ظاهر خود لذت ببرید.

نکات طلایی رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

موها برای رنگ گرفتن بهتر باید تمیز و عاری از هر گونه چربی یا کثیفی باشند. بنابراین موهای خود را با شامپو بشویید، اما از نرم کننده استفاده نکنید. همچنین بهتر است که هنگام این فرآیند موهای شما مرطوب باشند، زیرا موهای خشک رنگ را مدت کمتری در خود نگه می دارند. به یاد داشته باشید که نباید بلافاصله پس از رنگ کردن مو در خانه آن ها را با شامپو بشویید، زیرا این عمل رنگ را هم می شوید. توصیه می شود که برای حفظ تازگی و درخشندگی رنگ مو از محصولات تقویت کننده مو بعد از اتمام این پروسه استفاده کنید. موهای خود را تا حد امکان از تماس مستقیم با نور خورشید دور نگه دارید. همچنین اگر موهای متمایل به سبز نمی خواهید از تماس موهای رنگ کرده با آب کلردار پرهیز کنید.

نوشتن دیدگاه