نظریهای در فوتبال وجود دارد که میگوید، وقتی حریف شما دستتان را خوانده و بازی دیگر به نفع شما در جریان نیست، شکل بازیتان را عوض کنید. اصلاً به همین دلیل است که میگویند وقت استراحت، نیمۀ مربیان است. مربی که میداند تیمش دارد میبازد، در این زمان کوتاه فرصت دارد تا بازی را عوض کند. تغییر تاکتیک بازی، حریف را سردرگم میکند و به تیم باخته فرصت برد میدهد.
داستان اینترنتی شدن ما و به وجود آمدن وب سایت مانی نی هم همین بود. سفر ما با پونه مدیا در روز دوازدهم بهمن ماه 1395 شروع شد، اما دغدغۀ داشتن سایت و اینترنتی کردن کسب و کارمان، چیزی بود که از مدتی قبل به آن فکر میکردیم. رقبای زیادی داشتیم که به صورت جدی و متمرکز بازاریابی اینترنتی میکردند. روشهای بازاریابی قدیمی دیگر برای ما چندان جواب نمیداد و روند پیشرفت، مثل قبل پرسرعت نبود. باید بازی را عوض میکردیم.
طراحی سایت مانی نی
انتخاب یک شرکت خوب طراحی سایت و سئو اولین مرحلۀ تغییر روند بازی و سرمایهگذاری در تجارت آنلاین بود و راستش را بخواهید، سرمایهگذاری ارزانقیمتی هم نبود که بشود سرسری با آن برخورد کرد. هرچه نباشد باید زمان، هزینه و انرژی زیادی را صرف میکردیم و این، کار ما را سخت میکرد.
یکی از دوستان مشترک ما و پونه مدیا، این شرکت را برای طراحی سایت به ما معرفی کرد. خوبی اینطور آشناییها این است که فرد واسطه هر دو طرف ماجرا را میشناسد و دید بهتری به دیدگاهها و اخلاقیات آنها دارد. این دوست مشترک که قبلاً تجربۀ کار با پونه مدیا را داشت، به ما اطمینان داد که پونه مدیا بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان است و دیدگاه تجاریاش هم با ما همسو است.
خب تا اینجای کار، حداقل بخشی از بار نگرانی از دوش ما برداشته شده بود. باید به شرکت میرفتیم و با متخصصان پونه مدیا گفتوگو میکردیم. جلسۀ آن روز، از آن چه فکرش را میکردیم، بهتر برگذار شد. مهمترین وجه اشتراک ما با پونه مدیا، سلیقۀ مینیمال و زاویه دید مشترکمان به یک سایت مجهز بود. قرار بر این شد که فروشگاه اینترنتی مانی نی را با پایهای ترین امکانات و ویژگیها راه اندازی کنیم و به مرور، امکانات مورد نیاز پیشرفتهتر را به آن اضافه کنیم. در اولین فاز پروژۀ طراحی سایت، لوگو مانی نی و هویت بصری برند ما طراحی شد تا شکل و شمال ظاهری سایت بر اساس آن طراحی شود.
میدانید، شروع هر کاری و هزینه کردن برای تغییر، پر استرس است. مخصوصاً که ما شیوههای مختلف بازاریابی را هم امتحان کرده بودیم و جواب نگرفته بودیم. این باعث میشد استرس شروع چنین کار بزرگی برای ما بیشتر هم باشد. اما وقتی با گروهی حرفهای کار میکنید، در هر مرحله بخشی از نگرانیهای شما با دیدن روند گیشرفت کار برطرف میشود. کار کردن با پونه مدیا این مزیت را داشت که در هر مرحله از کار، به ما گزارش میدادند و ما با دیدن پیشرفت در هر مرحله آسودهخاطر میشدیم. حسن این کار چیست؟ وقتی این تعهد را از یک تیم متخصص ببینید، اعتماد میکنید و بعد از مدتی با خیال راحت منتظر نتیجه میمانید.
تمام کارهای طراحی سایت ما، از خرید دامنه گرفته تا طراحی گرافیکی، بهینهسازی کدها، گرفتن نماد اعتماد و ... ظرف یک ماه انجام شد و سایت مانی نی در ابتدای سال 1396 راهاندازی شد.
طراحی سایت فروشگاهی مانی نی
وقتی حرف از طراحی سایت فروشگاهی میشود باید بدانیم که کار بزرگی در پیش است. حالا حساب کنید طراحی سایت برای فروشگاهی مثل ما که بیش از چهار هزار محصول داریم، چقدر پیچیده است.
متخصصان پونه مدیا از همان ابتدا به ما گفتند که استفاده از سیستمهای رایج و آمادهای مثل وردپرس برای چنین فروشگاه بزرگی، غیرممکن است. از طرفی این را هم میگفتند که نوشتن صفر تا صد همهچیز و طراحی یک سیستم مدیریت محتوا از پایه هم با توجه به حجم کار مانی نی، منطقی نیست. باید بهترین CMS را برای چنین پروژۀ پیچیدهای پیدا میکردیم. خب ما هم چیز زیادی از مسائل فنی نمیدانستیم و تنها کاری که از دستمان بر میآمد، همکاری و اعتماد بود. در تمام جلسات نیازسنجی با تمام تمرکز و دقت حاضر شدیم تا در کنار تیم پونه مدیا باشیم و رشد فرزندمان را ببینیم. گشتوگذار پرماجرایی بود، اما در آخر گروه فنی پونه مدیا توانست آنچه را که میخواستیم، در جوملا پیدا کند. این سیستم از یک طرف امکانات و قابلیتهای آماده و خوبی داشت که برای فروشگاه اینترنتی بسیار مناسب بود و از طرف دیگر به طراحان سایت اجازه میداد تا بعضی قابلیتهای موردنیازمان را که در سیستمهای آماده پیدا نمیشد، از نو بنویسند و به سیستمی جامع و کاربردی برسند که از پس هدایت و کنترل فروشگاهی به بزرگی مانی نی بربیاید.
در مرحلۀ بعد متخصصان پونه مدیا تمامی این چهار هزار محصول را در سایت وارد کردند و آنها را به مجموعه محصولات مرتبط اختصاص دادند. حالا اگر سایت ما را ببینید، متوجه میشوید که محصولات در دستههای منظم و طبقهبندیشده قرار گرفتهاند تا مشتری با چند کلیک ساده بتواند آنچه را که میخواهد، پیدا کند.
سئو سایت مانی نی
طراحی سایت و سئو حرفهای دو پال پرواز هر کسب و ککار اینترنتی هستند. بهترین طراحی سایت را هم که داشته باشید، بدون سئو دیده نمیشوید.
اوایل پاییز 1397 بود. چند سالی بود که سایت مانی نی سر و شکل گرفته بود و به صورت استاندارد کار میکرد و فروش بدی هم نداشت. با این حال وقتی ما این سایت را زدیم، فکر میکردیم که قرار است فروشمان زیرورو شود.
چرا این اتفاق نیفتاده بود؟
سئو!
آن موقع به دلایل مختلفی پروژۀ سئو سایت مانی نی را به تعویق انداخته بودیم و اتفاق خاصی هم نیفتاده بود. اما چه شد که ناگهان در آن بازۀ زمانی بازدید و فروش مانی نی کم شد؟ جلسهای فوری با متخصصان پونه مدیا برگزار کردیم و متوجه شدیم که دلیل این افت بازدید، قدرتمند شدن رقبای ماست. رقبا با تمام قدرت مشغول بازاریابی اینترنتی بودند و این باغث میشد گوگل با ما قهر کند :)
دیگر وقت آن بود تا سئو را شروع کنیم و قدرت مانی نی را به رخ همه بکشیم. به فاصلۀ 2 سال از شروع طراحی سایت مانی نی، یعنی در سال 1397، پروژۀ سئو مانی نی را با پونه مدیا آغاز کردیم.
به پشتوانۀ اعتماد چندین و چند سالۀ ما به پونه مدیا و تلاش شبانهروزی متخصصان سئو این شرکت، امروز مانی نی با تمامی کلمات مهم این حوزه در صدر نتایج برتر گوگل قرار دارد. کافی است در اینترنت سرچ کنید تا ببینید که تجارت ما چقدر پررقابت است و حضور مانی نی در صدر لیست برترینهای این صنعت، گویای کیفیت کار ما بهعنوان تأمینکنندۀ محصولات آرایشی، بهداشتی و تبحر تیم پونه مدیا در سئو است.
متخصصان سئو داخلی پونه مدیا از بهینهسازی تمام محصولات و مجموعه محصولها گرفته تا لینکسازی داخلی و خارجی و اصلاح متن و ساختارهای محتوایی را برای مانی نی انجام دادند. انتشار رپورتاژ آگهی در برترین رسانههای اینترنتی کشور هم استراتژی دیگری بود که در رشد ناگهانی مانی نی تأثیر چشمگیر داشت. در کنار آن برنامهنویسهای این شرکت هم سایت را از نظر سئو فنی بررسی میکردند تا سایت از نظر سرعت بارگذاری و ساختار کدها در بهینهترین شکل ممکن باشد؛ فرایندی که تا امروز به طور مستمر ادامه دارد. مداومت و اعتماد دوطرفه میان ما پونه مدیا، باعث شده است تا مانی نی به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی آرایشی بهداشتی در ایران شناخته شود.